This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Stine

Hej,

I maj måned har jeg taget en pause fra jobbet og tager i stedet på tur i 4-5 uger og turen må meget gerne gå til syd- eller mellemamerika. Men.. Da det jo er i maj, er jeg lidt i tvivl om vejret.

Er der nogle der ved hvordan vejret arter sig i Chile i maj? Er det værd at tage dertil, eller skal jeg i stedet søge længere mod nord og gemme Chile til en anden gang, hvor jeg kan komme afsted tidligere på året.

Anonym Mads & Camilla

Hej Stine,

Vi kan klart anbefale at tage en tur til Chile, det er et super fedt land! Vi var der sidste år også i maj måned, og det er der omkring regnsæsonen starter. Det med vejret er svært at sige – du skal tænke på at Chile er over 4300km langt, så der er enorm forskel på nord og syd. Vi oplevede egentlig kun regn i den sydlige del af landet(uden at det var slemt). I Valparaiso, Santiago og Atacama havde vi fint vejr. Omkring 20 grader.
    Hvis du har planer om at vandre ved Torres del Paine, så er maj den perfekte månede. Normalt er der tusindvis af vandrere dernede, men da vi var der mødte vi måske 30 på 6 dage(du kan læse mere om vandreturen her: http://www.backpackerne.dk/hiking-torres-del-paine/.

Håber det besvarede dit spørgsmål – stod det til os, ville vi mere end gerne besøge Chile i maj igen 🙂

Bedste rejsehilsner
    Mads & Camilla – Backpackerne.dk

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account