This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Emil

Hey!

Jeg tilbringer 2 dage i Hong Kong i december, og har egentlig allerede booket hostel. Det hostel jeg har booket ligger i ChungKing Mansion. Efter lidt søgning på nettet kan jeg se at det ikke ligefrem er alle der er glade for det. Selvfølgelig ved jeg godt at prisen man betaler næsten altid viser sig i det man får. Man er vel backpacker så bare der er en seng så går det vel nok. Jeg er dog blevet lidt i tvivl med hensyn til dette i ChungKing Mansion.
    Er der nogen der har været der?
    Er det virkelig bare et “no go place”?

Anonym willy skou

prøv at søg ChungKing Mansion. på you tube

Anonym Anonym

Hejsa
    Da jeg og mine mine veninder var i Hong Kong startede vi med at besøge ChungKing Mansion hvilket IKKE var en særlig god oplevelse! For det første måtte vi ikke komme ind og se værelserne fordi ham der skulle vise os dem sov og da vi endelig kom tilbage virkede det slet ikke som om de havde styr på hvor der var plads til os osv. Da vi så så et skudhul i vinduet besluttede vi os for at betale lidt ekstra og bo et sted vi var trygge ved!
    Vi endte ovre på øen på noget der hedder YesInn – hvilket var et rigtig hyggeligt lille sted med meget hjælpsomt personale 🙂

Anonym Nadia

Min kæreste og jeg overnattede 4 nætter sidste år i ChungKing Mansion. Jeg kan ikke huske, hvad vores hostel hed. Det var bestemt ikke luxus, men der var en seng og et lillebitte bad! Vi gav 400 kr. for et mikroskopisk dobbeltværelse, og var fint tilfreds, da priserne jo er vildt høje i HK. ChungKing Mansion er bestemt en prøvelse, men det var faktisk også en oplevelse. Det er et totalt multietnisk sted, og i stueetagen er der en masse spisesteder og små forretninger. Det er ret interessant at betragte, hvad der foregår i huset. Og så ligger det supercentralt!
    MEN ja, der er sikkert også mange, der har haft dårlige oplevelser der. Og jeg så da også rottefælder på bagtrapperne! Husk prut om prisen!

Anonym an wen jie

I Chungking Mansion er der mange budget hostels, helt sikkert af svingende kvalitet. Det er sikkert nogen der er lidt dodgy. Men jeg har indtryk af, at der er gjort en del for at rydde op – bl.a. i kriminaliteten der tidligere har været en del af. Jeg følte mig ikke utryg der, men jeg vil nok vælge et andet sted næste gang. Nok på øen, da man finder det mest interessante natteliv der.

CKM er dog ganske specielt – jeg tror ikke man finder den sammenblanding af etniske minoriteter i Hong Kong andre steder. Så det er måske et besøg værd alligevel, hvis I vælger et andet sted at bo.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account