This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mors-pigerne

Hejsa!

vi er to piger, der gerne vil til asien 6 måneder med afrejse 1 august.

Vi er lidt nysgerrige efter hvad sådan en rejse kommer til at koste.
    Vi har tænkt lidt på at bestille nogle flybillet hjemmefra, til og fra nogle udvalgte destinationer.

Men kort og godt..Hvad har i punget ud med?

😉

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Asien er et stort område 🙂

Priserne svinger meget fra Nepal til Singapore og fra Laos til Kina.

Fortæl hvor i skal hen, så er det lettere at komme med et bud.

Anonym Anonym

nu er det jo først en ny ide vi har fået, men en ide kunne være start i sydkina, til laos, vietnam, thailand, og singapore kort, samt indonesien, bali og slut i darwin.

kort sagt hele vejen nedover!

😉

Anonym Kenneth Karl Nielsen

I Laos, Vietnam, Indonesien og Thailand kan man rejse meget billigt. Jeg tror de fleste ligger omkring kr. 150,- om dagen. Vil i have lidt luksus engang i mellem, så regn med kr. 250,- pr. person inkl. alt.

Kina – fra Lonely Planets web:
    Selv et budget på kr. 300 om dagen i Østkina kan være en udfordring. Mad er billig. Lange togrejser er dyre. Ofte betaler du turistpris.

Australien – koster cirka det samme som Danmark. Brug lidt længere tid her end kun Darwin, jeg fik aldrig set Ayers Rock. Det fortryder jeg stadig – man tager ikke lige en smuttur Downunder.

Overvej nøje om i skal bestille mere end ud- og hjemrejse flybilletter inden i rejser (evt. Bali Darwin). Flere og flere lavprisflyselskaber dukker op i denne region, hvor det er meget billigt at flyve.
    Tjek http://www.whichbudget.com.

Anonym Anonym

Man kan rejse i Kina for under 200 kr pr dag inkl alt – også på østkysten og endda noget billigere inde i landet udenfor de store byer (130-150 kr pr dag). Dette kræver at man bor på dorms når man kan (20-40 kr pr mand i byerne på østkysten) i stedet for hoteller, at man rejser med bus og tog i stedet for at flyve – og at man ikke tager de dyre togklasser (men heller ikke de billigste – hard sleeper er at foretrække synes jeg). Så man kan altså næsten rejse ligeså billigt i Kina som Sydøstasien, også uden at rejse på den allerbilligste måde, er min erfaring…

God rejse!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account