This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mic29

hej alle sammen,

Mig og min backpack tager en maaneds tid til, ja, Costa Rica i loeebet af sommeren 06 – derfor vil jeg super gerne hoere hvis der er nogen som har nogle gode forslag til hvad jeg burde goere del af min udflugt:), Locations, adventures, natur, kultur, fester, andre backpackere, og hostels?

Michael

Anonym Schroeder

Costa Rica kan kun anbefales… Det er et fantastisk land. Jeg brugte San Jose som udgangspunkt for mine ture rundt om i landet. Jeg boede på hostel nomadas. Et rigtig hyggeligt lille hostel i gå afstand fra centrum. Ejeren, Roberto, er en rigtig fin fyr, han vil hellere end gerne hjælpe til og har masser af forslag til hvad der er værd at se. Addressen er: avenida 2 calle 21.
    Jeg kan selv anbefale at tage til Volcan Arenal, den mest aktive vulkan i central amerika. Hvis man er til trekking så kan det helt klart anbefales at tage til corcovado national parken i det sydlige Costa Rica. Der kan man enten trekke gennem junglen til camp sitet eller man kan tage turen langs stranden, hvilket er rigtig hårdt. Der er tusindvis af forskellige dyr som fx. Ara papegøjer, tucaner, kolibrier, edderkoppe aber, brøleaber, jaguarer og tapirer. De to sidste ser man nok ikke da de er meget sky.

Go’ tur

Anonym M

Gode raad med paa vejen, kan man ikke faa nok af, mange tak!!

Anonym Lin

Alt efter hvad det er i vil i costa rica bør du også tage nogle dage på den caribiske kyst, hvor puerto viejo (talamanca) helt klart kan anbefales. Boede på et hostel der hed rockin’ j’s med de fineste mosaikker og virkelig dejlige mennesker! Derudover er Tamarindo på den modsatte kyst også et besøg værd, især mht. til surfing – dejlig strand og fed stemning, men dog lidt turistet…
    Synes ikke der er så meget at give sig til i selve san josé, som ikke er en specielt charmende by, men der er da et godt marked, hvor folk er ret lette at prutte med!

Anonym Rasmus Nielsen

Jeg har lige været i Costa Rica, og kom hjem for et par uger siden.
    Der er helt klart en masse steder som er værd at tage et smut forbi, og da Costa Rica ikke er meget større en DK, virker det overskueligt at rejse fra ende til anden.
    Når man lander i San jose kan man jo vælge en masse retninger.
    Jacó ligger ude på stillehavssiden, og det tager ikke mere end 2-2½time fra San Jose. Jacó er en lille surferby, hvor alt er rimelig afslappet. Man kan derfra tage sydpå til Manuel Antonio, som er en natioa´nal park der er værd at se.
    Man kan også tage nordpå op imod Puntarenas, og derfra videre ud på Nicoya halvøen, hvor der er flere fede national parker. Der kan man evt. tage ned til Montezuma, som skulle være ok.

På den Caribiske side ville jeg foreslå Cahuita istedetfor Puerto Viejo, der er mindre turister, og byen er ikke så gejlet.
    Der ligger en flere små hyggelige restauranter, specielt cha cha cha som ejes af Bertrand og Julie, som er super søde.
    Der er også et lille breakfaststed der hedder The Beach House som ejes af en svensk pige der også er super sød, og laver den bedste morgenmad med friskbagt brød.
    I den ene ende af Cahuita er der indgang til Cahuita National Park, hvor aber, agoutier og andre søde væsener residerer.
    Man betaler en donation for at komme ind, og den bestemmer man selv.
    Man kan så vandre hele vejen ud til Punta Cahuita, hvor man finder Mono carablancas (hvidhovedet capuchiner aber) som kommer næsten helt hen til en.
    Stranden er også rigtig lækker, og vil man surfe kan dette også lade sig gøre.
    Hvis man er på den caribiske side rimelig langt nede mod Panama´s grænse, ville jeg foreslå man tager et smut til Panama enten til Colón eller Bastimentos. Det er begge 2 øer som ligger ud for Panamas kyst.
    Man kommer dertil ved at tage bussen til Sixaola, hvor man går over en bro der danner grænsen, derefter tager man en taxi til Changinola, hvor man sejler med båd gennem flodsystemerne og lagunerne ud til Bocas Del Tore, en helt fantastisk sejltur.
    Fra Bocas kan man sejle videre til Bastimentos, som er en skide hyggelig lille ø, uden specielt mange turister.

Det var vist lige hvad jeg havde af råd, håber du får en fed tur!

mvh
    Rasmus

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account