This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kirsten

Jeg skal på sprogskole i Costa Rica og derefter rejse rundt i Costa Rica og Cuba. Hvis du har nogle erfaringer fra disse lande, vil jeg meget gerne høre fra dig. -Også hvis du kender en sprogskole, der er værd at anbefale, eller en du vil fraråde.
    Kirsten

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej Kirsten

Min kæreste har selv overvejet at tage en rejse til de to lande, som måske er de to mest spændende lande i Caribien / Mellemamerika.

Vi valgte imidlertid et andet rejsemål, men her er nogle er de erfaringer vi gjorde den gang vi planlagde vores rejse. Først og fremmest fandt vi ud af, at det var dyrt at rejse i mellem de to lande. Tjek prisen på rejsebureauet inden i planlægger for meget.

Cuba skal opleves for den specielle stemning, der måske ikke findes så langt tid endnu. De fleste mener, at når Fidel Castro dør bliver Cuba mere almindeligt og begynder mere og mere at ligne “resten af verden”.

Brug nogle dage i hovedstaden Havanna og sæt ligeledes nogle dage af til byen Trinidad. Strandene på nordkysten er helt suveræne – jeg har desuden hørt, at Cuba skal være et fantastisk land at cykle i.

Costa Rica er kendt for sin fantastiske natur – folk jeg har snakket med har set havskildpadder komme op og føde på strande, store flokke arapapegøjer flyve lige over dem, været helt på flere forskellige kolibrier osv.

I Costa Rica har man en lang tradition for at lave national parker og sammen landets placering lige mellem Nord- og Sydamrika er der rigtig mange forskellige dyr her.

Begge steder kan du godt klare med med engelsk + et par spanske gloser, for at hjælpe dig på vej. Vil du lære spansk har jeg fundet links til nogle skoler:

På Tamarindo Beach
    Hostel og spanks skole nær naturen
    Lær spansk ved havet

Prøv også at forhøre dig, hvor du køber billetten. Håber i får en god rejse :-):

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account