This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym tina88

Hejsa
    Vi er et par der skal på en jordomrejse til foråret hvor turen går til Canada, USA, lidt sydamerika og Asien -er der nogen der vil anbefale at prøve det her couchsurfing – og i så fald hvordan foregår det egentlig, mere eller mindre detaljeret? Kan ikke helt blive klog på det, koster det noget osv?

Anonym lone traveller

[ ] Ikke anbefalet
    [x] Anbefalet

Du opretter dig som bruger og taster søgning ind på sted. Derefter kommer der en række personer, der har couches til rådighed det pågældende sted. Så skriver du til den/dem, som du kunne tænke dig at bo hos, og du foreslår datoer og skriver hvor længe du vil være der osv osv.

Så får du svar, og hvis alt er i orden, så har I en aftale… og ´du har et sted at overnatte 🙂

Anonym Kristian Pedersen

Svar
    [ ] Ikke anbefalet
    [x] Anbefalet

Du kan roligt benytte dig af couch-surfing princippet. Jeg brugte det sidste år da jeg både var i USA og Australien. I Seattle WA i USA boede jeg hos en kvinde i 20erne, her havde jeg en madras i et ekstra værelse og på samme måde gjorde jeg i Melbourne i Australien.
    Jeg gav en pizza i Seattle, men ellers ingen betaling. Det er jo netop princippet at det er en slags vennetjeneste.
    En anden rigtig god ting ved couch-surfing er at du kommer tæt på lokale som ikke har commerciel interresse indblandet i deres anbefalinger af gode steder man bør se det givne sted man besøger.
    MEN! – et lille minus kan være at man ofte skal skrive til en del før man får et brugbart svar tilbage, så man bør gå igang i ordentlig tid (2-3 uger før det er nødvendigt)
    Sidst men ikke mindst er det med couchsurfing som med alle andre mellem-meneskelig sider på internettet. Man bør bruge sin sunde fornuft når man kontakte folk. Ligesom du kan støde på skøre tyber i byen herhjemme kan du også risikere det ved couchsurfing.
    Men jeg har kun haft gode erfaring med det.
    Mvh Kristian Pedersen

Anonym Tina

Rigtig mange tak for jeres svar, det er altid godt at høre andres erfaringer osv. Det kan være vi vil benytte os af couchsurfing ind i mellem hostels-besøg.

Anonym Anonym

Hej Tina!!

Jeg har kun været vært for couchsurfere men det har været noget af det bedste jeg har meldt mig til… Jeg har gennem dette netværk fået en masse nye bekendsskaber og jeg glæder mig allerede til at møde nye couchsurfere der kommer forbi Danmark… Vil også helt sikkert selv benytte mig af det når jeg skal ud i den store verden så jeg kan varmt anbefale jer at bruge denne mulighed… Men I skal være indstillet på at komme meget tæt på dem I bor hos… Det er svært at være alene hjemme hos andre mennesker…

Meb selvfølgelig har Kristian ret… Benyt denne mulighed med jeres øjne åbne… men så længe I er et par tror jeg ikke det bliver et problem… I kan jo søge efter andre par der har et værelse ledigt…

Håber du kan bruge min erfaring… og held og lykke med jeres couchsurfing…

/Line

Anonym Pøllepigen

Hej Tina

Jeg kan også kun anbefale dig at bruge couchsurfing. Det er en helt igennem fed oplevelse at bo privat. Men der findes jo en site mere ala den, nemlig hospitalitylub.org. En idé kunne være, at du har en profil på den ene site, og din rejsekammerat har en profil på den anden. Det har jeg haft meget god erfaring med. Er der ikke nogle på det ene sted, ja så er der næsten helt sikker det andet sted..:)

Mvh Helle

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account