This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Emma

Hej! Jeg har planer om at tage til Cuba i november 3-4 uger. Det er første gang jeg rejser og jeg rejser alene, som pige, og er derfor i tvivl hvorvidt det er sikkert? Jeg har hørt at de skulle have stor respekt for turister eftersom det er landets hovedindtægt, men derudover..

Jeg har også hørt at der knap nok skulle være nogen offentlig transport, og at den der så skulle være skulle være ret så usikker. Er der nogle der har nogle gode tips eller erfaringer?

Tusind tak på forhånd!! 🙂

Mvh Emma

Anonym Anne Marie

Hej Emma

Min kæreste og jeg + to venner rejste for nogle år siden rundt på Cuba i 3 uger.
    Jeg ved godt, at jeg var sammen med andre mennesker hele tiden, da jeg var af sted, men jeg ville ikke være bange for at rejse til Cuba alene. Jeg har rejste mange andre steder alene.
    Selvfølgelig skal man tænke sig om -lige som alle mulige andre steder, men jeg oplevede Cuba som et meget venligt sted. Jeg ville ikke gå alene ud om aftenen i Havana og i Santiago de Cuba, men gerne i f.eks. Vinales, som er en meget lille by.

Vi tog busser rundt det første stykke tid fra Havana med forskellige stop til Santiago de Cuba. Derefter lejede vi en bil og kørte nordpå igen.
    Selvfølgelig var bussen nogle gange forsinket, men ellers havde vi mest problemer med, at bussen var fuld, så vi måtte ændre planer undervejs og rejse et andet sted hen end først planlagt -men for os var det en del af charmen.

Rigtig god tur. Du er velkommen til at spørge igen
    Anne Marie
    http://www.annemarieograsmus.blogspot.dk
    FB: Two Danes On Tour
    Instagram: @twodanesontour

Anonym Tine

Hej Emma

Cuba er et fantastisk land at besøge og virkelig anderledes fra mange andre jeg har besøgt. Cuba er absolut sikkert! Der er stort set ikke tyveri på øen og folk er rigtig søde og hjælpesomme! Så sikkerheden ville jeg ikke være bekymret for 🙂 Du kommer dog længest hvis du kan lidt spansk, da de ikke er så gode til engelsk 😉 Det er dog svært at finde nogen at rejse rundt med, synes jeg.

Jeg rejste godt nok i 2011, men så vidt jeg ved er der ikke ændret meget siden da – i hvert fald ift at rejse rundt i landet 🙂 Man bor som oftest hos de lokale i Casa Particulares og der får man ofte sit eget værelse, så man møder ikke rigtig så mange andre rejsende der hvor man bor og mange rejser ofte i par eller med familien. Nu ved jeg ikke om du har lyst til at rejse med andre, men 2-3 uger alene kan godt blive lidt ensomt, men du kan jo stadig få en fantastisk tur 🙂 Det var bare sådan at du var lidt obs på det 🙂

Busserne er rigtig fine! Der er både lokale og turistbusser. Turistbusserne er dyrere, men også meget bedre! Der er busser mellem de store byer og resten af tiden må du tage taxa (få steder er der også lokale busser som kører til stranden osv og der er ALTID plads til 10 mere 😉 ). Du vil også opleve, at blive spurgt om du vil med en deletaxa mellem de store byer og de koster som oftest det samme som bussen og er også helt sikkert! Det er ikke sikkert at du lige finder taxaer i byerne, men de lokale med biler fungerer også ofte som taxaer. Så stiller du dig bare på gaden til der kommer en og spørger om du skal med og så aftaler I en pris. Cuba er virkelig et sikkert land og de lokale er så flinke og gør meget for at turisterne er sikre og veltilpasse 🙂

Hvis du tager afsted, så god tur!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account