This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym HeidiZ

Min kæreste og jeg vil gerne enten til Cuba eller Costa Rica til næste år (sommer).
    Vi er begge til flot natur, dyreliv, kulturelle ting og en afslappet stemning (ikke kæmpe storbyer, alt for turistet steder osv.). Hvor vil i anbefale os at tage hen?

Og hvad med flybiletter? Hørte at der kunne være penge at spare ved at flyve over Miami til Cuba (og så tage nogle dage i Miami), er det korrekt? Eller er der andre steder man med fordel kan mellemlande når man skal til mellemamerika?

Og hvordan med prisniveauet i hhv. Cuba og Costa Rica? Vi plejer normalt at rejse som “flashpacker” – dvs. ikke helt skrabet, men heller ikke luksus. Vi vil gerne ud og se og opleve, men der skal også være plads til afslapning. Vi vil være væk i tre uger.

Håber på nogle gode imput 🙂

Anonym Anonym

Kan ikke udtale mig om Costa Rica, men Cuba kan anbefales, hvis man er klar over hvad det er man tager af sted efter.
    Hvis i “bare” vil ud og opleve natur, dyr, kultur, varme/strand etc. er Cuba ikke nødvendigvis stedet efter min mening. Ikke at du ikke kan finde de ting der, men det er ofte i turistregi / resorts etc. og efter min mening modsvarer eksempelvis det kulinariske niveau/udbud ikke hvad man forventer af en “normal” destination. Muligvis fordi mange restauranter er statsejede, så de ansatte måske ikke har den store motivation for at kæle for detaljen (der skulle dog være ændringer i gang så flere kan lave egne forretninger).

Det du skal være klar over er at på Cuba er tingene forsøgt opdelt: Enkelte turistområder er decideret lukket af for cubanere, (undtagen dem der arbejder der). Der er to valutaer, en for de lokale, en for turisterne, prisniveauet derovre er billigt (set med vores øjne) især på de ting du kan købe med lokal peso (her er det sindsygt billigt, men begrænset hvor meget du kan/vil købe) Men for Cubanerne er prisniveauet (meget) højt. især på ting i en standard som vi forventer. Dette betyder at et “normalt” niveau af forretninger/restauranter etc, ikke findes på Cuba.
    Til gengæld kan du få et godt indblik i et helt andet samfund end vi er vant til, de har ikke meget materielt, men er meget oplyste/uddannede. Det er et helt samfund som fungerer på nogle helt andre præmisser end vi er vant til. Samtidig har de rigtig lækre strande, flot natur etc.
    Så hvis du kan se henover manglen på lækre restauranter etc, så kan i få en oplevelse for livet.
    Det kan i øvrigt anbefales at bo på “casas particulares” (B&B) så får man en god mulighed for at tale med cubanere om deres opfattelse af tingene (selvom man måske skal omgås politik med en smule forsigtighed (ikke at de ikke vil tale om det))
    Tror du har hørt forkert mht. USA. Regn ikke med at flyve via USA, så vidt jeg kan forstå har de vist tøet forholdet til Cuba en smule op, men direkte rutefly findes så vidt jeg ved ikke (der er vist nogle “kulturelle charterture”).

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account