Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3503032
     R Gyldenkerne

      Hej!
      Vi er tre gutter der rejser til cuba om to en 2 1/2 mdr, og vi er derfor begyndt at undersøge mulighederne for at bo billigt i havana og helst i nærheden af centrum!!
      vi har været inde på forskellige søgesider, heriblandt linket fra denne side, men alt hvad vi kan finde ligger på den forkerte side af de 100 kr om dagen! måske er det os der er tungnemme eller bare naive, men vi havde håbet på at kunne finde noget til en væentligt billigere penge!! hvis nogen af jer har gode erfaringer, ideer eller forslag, samt eventuelle internet sider, ville det være en stor hjælp!!
      mvh Rasmus, Mathias og Jacob

      #3503033
       jhklange

        Desværre
        Cubanerene lever af at snyde turister så alt er faktisk dyrt. Det er nok billigst at bo privat (casa particular) men det bliver ikke meget billigere end tyve dollars om dagen, og da slet ikke i Havana centrum.

        #3503036
         Sofie

          Jeg forstår det ikke helt… Min veninde startede med at bo på hotel et par dage og fandt hurtigt lokal indkvartering til ca. 20 kr. Det var selvfølgelig enorm ringe standard, men hun fortalte at folk nærmest stod i kø for at leje ud og var utrolig gæstfrie. Min anden veninde og jeg tager selv turen til januar og regner med at lave samme trick

          #3503050
           rmk

            Jeg vil mene man skal regne med mellem 15 til 20 dolar for det billigste i havana. Jeg boede en periode på et hotel af rimelig standart for 50 dollar om dagen (dobbelt værelse) så man får altså ikke meget for pengene. Casa particulares er det billigste, men stadig ikke billige da de skal betale tilbage til staten. Det er ulovligt at leje ud uden tilladelse fra staten og der er derfor ikke rigtig nogen konkurrence på det område. Alle taxaer kender nogen der lejer ud og i vil ikke kunne gå i fred på gaden for folk som vil leje et værelse ud, så i skal ikke bekymre jer…

            #3503058
             g

              Jeg var i havanna i januar og kunne få et værelse for 15 dollars pr. dag, men det var meget lille. Men det var med toilet og bad

              #3503059
               Anonym

                i kan evt gå ind på hostelworld.com der har jeg selv kigget lidt da jeg også overvejde at tage til cuba. held og lykke

                #3503078
                 Signe

                  Tyve kr. om dagen i Cuba har jeg aldrig hørt kunne lade sig gøre. Jeg boede for 15 dollars, det var ganske udmærket. Havana er delt op i tre dele, Vedado, Centro Habana og Habana Vieja, og af de tre er Centro Habana det billigste sted at bo. Kig efter huse med en grøn trekant på døren, det betyder at de har værelser. Kvaliteten der er ikke super, men det ligger lige mellem de to andre dele og derfor centralt. Pas dog på jeres taske når i går på gaden i Centro, det er den del hvor der er mindst politi på gaden. Mange af mine venner dernede blev bestjålet i denne del, men generelt er Havana ikke en farlig by. Men det er det billigste og ganske hyggeligt, og I kan nok godt finde noget til 15-20 dollars der uden problemer. Billigere bliver det altså sjældent i Havana. Og som de andre siger, man bliver nærmest stoppet på gaden og spurgt om man mangler et sted at bo, og flere steder kan man godt prutte lidt om prisen. Det er dog en god ide at have en adresse på et hotel eller en casa inden man kommer, for de kan godt finde på at spørge om det i lufthavnen.

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account