This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jesperrise

Hej!

Til efteråret tager jeg sammen med en kammerat og to mountainbikes til Hanoi i Vietnam. Tre måneder senere skulle vi meget gerne være kommet til Phuket – ja, måske endda Singapore. Det er dog første gang vi har cykler med til Sydøstasien. Nogen, der har nogle råd, oplevelser, tips, tricks eller ligende i forbindelse med cykling i den del af verden?

På forhånd tak ;o)

– Jesper

Anonym madsjx

Hej, hej

Har ikke rigtig nogen gode råb, men jeg har selv overvejet nogen lignende og vil derfor gerne høre hvor meget det koster at medbringe en cykel til Sydøstasien.

Hvilken rute regner i med at tage? Ned gennem Vietnam og videre via Cambodia – eller via Laos?

Tak for hjælpen, Mads

Anonym Jesper Rise

Hej Mads!

Det koster i princippet ikke noget at medbringe din cykel – den går som normal bagage. Dvs at du har dine standard 20 kg bagage at gøre godt med – min cykel vejer 13 kg, altså har jeg 7 kg i overskud til resten af mit udstyr. Kan du ikke holde dig under de 20 kg, må du slippe 350 kr pr/kg.

Mht rute, så følger jeg HighWay 1 hele vejen fra Hanoi til Saigon (kun med en afsmutter forbi Halong Bay/Cat Ba samt Dalat i syden), derfra Saigon-Phnom Penh-Siem Reap-Bangkok-Phuket og forhåbentligt også det sidste stykke til Singapore, hvis tiden tillader det.

Håber, at det kunne hjælpe dig, ellers skriv igen ;o)

– Jesper

Anonym Mads

Hej, hej og tak for det hurtige svar.

Jeg bliver lige nødt til at spørge om en ekstra ting:
    Dømmer lufthavnspersonalet ikke en cykel som kæmpecargo eller sådan noget, så man skal betale ekstra?

Det lyder som en fantastisk rute – laver i en webside hvor man kan følge med i eventyret? 🙂

Mads

Anonym Jesperrise

Hej igen Mads Ü

Efter Singapore Airlines – som jeg benytter – eget udsagn, så går cyklen under normal bagage, altså fra de 20 kg. At cyklen så måske nok skal indleveres i skranken for stor cargo er en anden side af sagen ;o)

Har planer om at lave et site efter turen, men desværre ikke under, da jeg er bange for, at det bliver for tidskrævende…

– Jesper

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej Jesper

Her på Backpacker Planet er vi altid interesserede i at modtage rejseberetninger. Hvis du får lyst er du velkommen til at sende en .. eller flere…

Mvh

Kenneth Nielsen
    Backpacker Planet

Anonym smg

Der er forskellige regler fra selskab til selskab – har været med Garuda Indonesia, hvor det var tilladt med 20 ekstra kg sportsudstyr.

Hovedvej 1… Der er andre og mere spændende veje derovre i den kant af verden. Sumatra er suverænt! GOdt nok ikke Vietnam – men heller ikke overrendt…

Anonym smg

Der er forskellige regler fra selskab til selskab – har været med Garuda Indonesia, hvor det var tilladt med 20 ekstra kg sportsudstyr.

Hovedvej 1… Der er andre og mere spændende veje derovre i den kant af verden. Sumatra er suverænt! GOdt nok ikke Vietnam – men heller ikke overrendt…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account