This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jeanettejohansennuuk

Jeg havde ellers planlagt en stor tur til asien men da jeg ikke har det helt store budget vil jeg prøve at rejse rundt i europa. Er der nogle der har nogle ture de kan anbefale. elsker alt fra dyr, kultur, unikke oplevelser og mennesker. har rejst i spanien i alle øerne før. så leder efter noget nyt og mere spændende!:)

Anonym Lisbeth Friis

Hvor lang tid regner du med at rejse rundt?

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Europa er super flot masser af gode steder,
    Men hvorfor ikke rejse i Asien,Europa er dyret.
    Kommer lige med nogen priser,flybilletter til asien i seks månder 5500 kr.Thailand 7000 kr for en månde,laos,cambodia,vitenam,6000,5500, kr pr månde,
    rejser du indien nepal snakker vi 4000 kr pr månde,med forsikring flybilletter skal du bruge 45000 kr med det hele og så har du penge med hjem,rejser du nepal og indien,snakker vi 32000 kr med flybilletter og forsikring plus lomme penge og penge med hjem,Du kan altid rejse Europa,lars

Anonym Claus

Hvis kan få råd til en billet til Østen, så får du meget mere for pengene der end i Europa. Billige lande er østlandene med Makedonien, Ungarn, Tjekkiet. Overnatning her fås fra 15 euro og op, men det er tit små forkrampede soverum.

I Laos får du dit eget værelse for 5-6 usd + at det er en hel anden kultur, du er (næsten) sikker på godt vejr og en masse naturoplevelser. Transport er heller ikke noget, der koste alverden.
    Mad koster 2 usd.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Hvis du gerne vil blive i Europa, så vil jeg klart også anbefale Østeuropa. Med Couch Surfing eller hospitalityclub, kan det gøres forholdsvis billigt.

Sammen med min kæreste rejste jeg for nogle år siden 5 uger i Østeuropa. Vi fløj til Sofia for ca. 750 kr. per pers. Derefter tog vi tog og bus gennem Bulgarien, Romænien, Moldova, Transnistra, Ukraine og til Polen. Vi fløj hjem fra Krakow for 250 kr. per pers.
    I løbet af ferien boede vi hos 7 forskellige familier. Resten af tiden fandt vi små billige hoteller/hostels.
    Turen behøver jo ikke at være så lang og omfatte så mange lande som vores gjorde, men prøv at søg efter billige flybilletter på Momondo.
    Du kan lade de billigste billetter afgøre din endelige destination 🙂

For mig er Østeuropa et rigtig spændende sted at rejse. Når man tager til f.eks. Paris, så ved man på forhånd, at Eiffeltårnet er en topseværdighed, men når man kommer til Tiraspol, så er det en skøn overraskelse for mig at bruge tid på at finde ud af, hvad det egentlig er, jeg skal opleve. Og nogle gange bliver man virkelig overrasket. Der ligger “skatte” derude, som de færreste danskere har hørt om, men som bare venter på at blive opdaget og besøgt.

Spørg gerne, hvis du vil vide mere om vores tur

God tur
    Anne Marie

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account