This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rasmus

Har selv brugt meget tid i Asien.. Havde meget store fordomme om Thailand, så første gang var jeg der så kort tid som muligt.. Men hvis man holder sig fra de helt store turiststeder er det et fantastisk land. De er virkeligt gearede til det. Verdens bedste strande, fester og mad!!
    Det nordlige Vietnam er også et klart must- en helt anden verden..
    Laos havde jeg selv gode erfaringer med og er ikke nær så turistet og derudover er folk langt mere flinke og åbne..
    Naturmæssigt er den største oplevelse nok Sumatra.. Orangutanger, vulkaner og kratersøer.. Alt for stor oplevelse og ingen andre turister da jeg var der.. Du kan nå alle 6 lande i området på din tid..

Anonym Dinna

Hej allesammen! Jeg går så småt og planlægger en rejse til Asien, hvor jeg aldrig har været. Men jeg er meget i tvivl om, hvor jeg skal tage hen. Umiddelbart er jeg ikke så hook på Thailand, da jeg hører, at det er meget turistet, men er det alligevel et land, man bør se, når man er der? Og hvilke lande bør man bare se og hvorfor? Jeg har nok omkring 4 mdr., måske mere..
    Ser frem til at høre fra jer 🙂
    Stine

Anonym Anonym

Klart Thailand, det er da et must! Der er fantastisk og mange kan finde mange steder som ikke er så turistet, men de fleste steder i asien er da turistet..
    Vietnam, Malaysia, Indonesien er også must..

Anonym Anonym

Riget i midten er outstandings, de andre lande er ogsaa et besoeg vaerd ! Men start i Bangkok, tag over Laos evt. Hanoi ind i Yunnan og besoeg Kumnan og tag videre op og slut i Beijiing. Du har jo masser af tid, saa du kan slaa masser af kroeller paa vejen.
    Hilsen
    Shu Lei Gen

N.B. Godt nytaar !

Anonym Jesper Jensen

Nepal må være gudernes bolig – at stå ved foden af Himalaya bjergene er mere end fantastisk. Tillæg en spændende kultur, junglen i syd og fed rafting – så har du en fantastisk ferie.

Anonym Anonym

Tusind tak for al jeres respons 🙂 Vil selvfølgelig rigtig gerne have endnu flere bud på, hvor jeg absolut må tage hen!
    Okay, Thailand er måske en given, og må indrømme at jeg er også er ret opsat på Vietnam efter at have kigget lidt rundt i forum. Nepal kunne også være spændende!
    Håber at få endnu mere respons på hvor og hvorfor, så jeg kan blive lidt mere sikker i min sag 🙂

Anonym martin

Laos er stedet du skal tage til! ikke særlig mange turister og folk er super flinke, samt at der er en flot natur..

Anonym Karsten

Jeg har været i Thailand, Malaysia, Singapore, Laos og Vietnam, så kan ikke tale om hverken Nepal, Indonesien eller Kina, men af de lande jeg har besøgt synes jeg at Vietnam er det flotteste (og klart det billigste).

Det nordlige vietnam mod den kinesiske grænse (omkring Sapa) er fantastisk og jeg har været der 2 gange. Super flot. Har hørt at det sydlige Kina som grænser op til dette område skulle være tilsvarende storslået og fantastisk. Thailand er også lækkert, men synes som sådan ikke det er et must – kun i det tilfælde at du vægter dykningen højt (der er ikke så meget dykning i Vietnam). Men Malaysia kan jeg faktisk også mindst ligeså godt lide som Thailand – og dykningen er bedre i mine øjne.

Håber du kan bruge det til noget.

MVh.
    Karsten

Anonym Anonym

Tak for svarene! 🙂 Det, jeg egentlig vægter mest, er flotte naturoplevelser, møde en masse nye mennesker og smukke strande. Dykning er ikke så meget mig. Jeg vil meget gerne til steder med meget anderledes kultur, der ikke er ødelagt af turisme, da det ikke som sådan kun er en badeferie jeg vil på..
    Men tak for svarene! Kan se, at Laos og Vietnam er populært, og Nepal vil jeg også rigtig gerne til. Hvor lang tid kan man bruge i Vietnam, hvis man gerne vil vidt omkring og ikke har travlt? Og hvad med Laos?
    Stine

Anonym Anonym

Thailand er ikke et must overhovedet efter min mening. Det er turistet og man skal gøre en stor indsats for at komme væk fra turisterne. Hvis du vælger Thailand skal du tage og starte din rejse der – det kan være fint nok hvis man vil have en blød start med rejselivet.

Kina er virkelig en oplevelse, der er også store naturoplevelser at komme efter. Feks. Sichuan-provinsen, eller feks. Tibet, som man nu kan rejse til fra Beijing med tog.

Indien har det hele – bjerge i nord, lækre strande i syd – og en meget anderledes kultur. Det skal du klart overveje. Hvis du kommer dertil på den rigtige årstid er der også junglen, der er flere nationalparker.

Anonym ance

hvad for nogle lande er der i asien??… jeg er ved at lave en gymnasie opgave

Anonym petra

hvilken mad er populært i Asien ??

Anonym Tp

det siger det hele

Anonym Maria

Jeg er netop i Asien og mit favorit sted so far er Cambodia! Jeg har endnu ikke set nogle anbefale det, men jeg synes det var absolut fantastisk. Templerne, naturen og menneskerne! Brug mindst en uge der. Siem Reap var min yndlingsby – brugte næsten en uge der.
    Øen Langkawi i indonesien er også rigtig lækkert og ikke lige så turistet som mange af øerne omkring phuket og krabi.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account