This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Héj alle. Vi er to piger som efter lang tid endelig er ved at være klar til at tage på jordomrejse. Vi har et budget på 150.000-160.000 kr hver – altså 300.000-320.000 kr til sammen. Vi har købt vacciner og udstyr, så dette er ikke med i budgettet, men ellers skal de 150.000 kr pr. mand bruges på flybilletter, rejseforsikring og penge til selve rejsen. Tænker at vi vil have cirka 10.000 kr i måneden og kan nok også gøre det for en smule mindre, da de fleste lande er forholdsvis billige lande. Vi skal være afsted i 12 måneder, så 120.000 kr i lommepenge. Vi er begge indstillet på så vidt muligt at leve som de lokale, men det kan man jo ikke gøre 100 % og vi vil samtidig også gerne have et bungeejump i Indien, en tur til Macchu Picchu – ja, de ting man simpelthen ikke må gå glip af.

Vores øsnkede afrejsedato ligger i starten af april, men hvis det er 500 kroner billigere (eller bare væsentligt billigere) senere hen på måneden, så vil vi hellere have den afrejsedato. Men tænker imellem den 1/4 og 10/4(?)

Vores rækkefølge på landene er:

Nepal/Indien (Alt efter hvad der er bedst i forhold til vejr og flybilletpriser)

Sydøstasien (Thailand, Laos, Vietnam, Cambodia, Indonesien og Filippinerne – Du foreslog en rute?)

USA (Californien – Los Angeles en lille uge)

Mellemamerika (Mexico, Cuba, Belize, Guatemala, Honduras, Nicaragua og Costa Rica)

Sydamerika (Peru, Bolivia – evt. Brasilien)

Nepal 4 uger

Indien 5 uger

Sydøstasien 20 uger – 4,5 måneder cirka

USA 1 uge

Mellemamerika (minus Cuba) 12 uger – 3 måneder cirka

Cuba 1-2 uger

Sydamerika 9 uger – 2 måneder cirka

Lyder dette realistisk? Vi vil blive rigtig glade for lidt hjælp 🙂

Anonym DanielJohansen

Det er en rigtig spændende og alsidig plan I har lavet! Jeg vil helst ikke give et facit men hellere nogle tanker omkring det som i kan bruge til, at foretage egne reflektioner..

Timingen i Nepal er fantastisk og i forhold til klimaet bliver det ikke meget bedre. Specielt hvis i tænker, at gennemføre en af de store vandringer som Annapurna Circuit eller Mt Everest BC.

Indien er sværere da landet er enormt og klimaet afhænger af hvilken del af landet i vil befinde Jer i.

Det er straks sværere at planlægge Sydøstasien. Højsæsonen (klimamæssigt) på Bali, Indonesien er nogenlunde den modsatte af Siem Reap, Cambodia. I min optik er det ikke nødvendigvis bedst at rejse når der er mindst nedbør. Brugte Juli og August måned i den nordlige del af Sydøstasien og selvom det nogle gange regnede var naturen simpelthen fantastisk på den tid af året. Alle planter er grønne og stråler af liv, og der er måske knap så mange turister i nogle af disse måneder. Filippinerne er til tider plaget af storme i sommermånederne og det skal i måske være opmærksomme på. Såfremt I vil dykke kan det være en god idé at se nærmere på hvor og hvad I vil se. Plankton strømmer ind i bestemte perioder hvilke nogle steder ødelægger oplevelsen på grund af forringet sigtbarhed og andre steder gør den meget større fordi plankton tiltrækker hvalhajer, manta rokker m.fl.

I forhold til klimaet er tidspunktet for mellemamerika rigtig godt, mens det er svært at sige meget om Sydamerika som på grund af størrelsen varierer enormt.

Hvordan man ønsker at rejse er en smagssag men ville selv måske overveje at skære et par lande fra f.eks. i Mellemamerika. I vil gerne til seks lande i mellemamerika på 12 uger, hvilket svarer til to uger per land. Hvis I på et tidspunkt har været på en 2-ugers charterferie til Gran Canaria e.l. så prøv at sammenligne det med at skulle ud og opleve en masse og hvor meget der ville være muligt at nå indenfor charterferien.

Budgetmæssigt er der ikke meget andet end at sige at det bestemt er muligt. I Sydøstasien burde det være muligt at spare en masse penge til mere pristunge steder som Brasilien eller Belize.

Det er bare tanker og I må selvfølgelig bruge hvad I kan og se bort fra resten. Glæder mig til at høre om Fase 2. Det er en rigtig spændende rute.

Rigtig god tur!

Anonym Anonym

Det kan sagtens lade sig gøre, både tidsmæssigt og budgetmæssigt:-)

MEN, en ting, som I virkelig skal huske, at tage med ind i jeres beregninger er, at I ikke kan bevæge jer med samme hastighed hele tiden – det kan I simpelthen ikke overkomme, når I er afsted så længe. Afsæt tid på rejsen til med jævne mellemrum at blive hængende i et område længere end I havde planlagt, så I kan puste ud – det får i brug for!

Jeg har rejst i mange af de lande, I nævner. Indien er hektisk, så efter fem uger der, kunne det være smart at bruge noget tid i Sydøstasien på bare at lave ingenting, inden I igen skal på farten. bare afsæt tid til at I spontant kan sige “nu gider vi sgu ikke rejse mere lige nu. Vi bliver her indtil vi igen har lyst til at flytte os”. Ellers er det nok kun de første par uger/måneder, der rigtig bliver en nydelse – resten ville blive alt for hårdt.

Men det kommer selvfølgelig også an på, hvad I har tænkt jer at lave. Hvis der er indlagt tid til at ligge og dase på stranden, så kan du jo hjælpe meget med, at få batterierne ladet op igen:-)

Men det er en virkelig spændende rute! God tur!

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej piger.
    De svar i har modtaget sidder lige i skabet,mellem Amerika fra mexico igennem til panama er ikke noget problem da afstanden i mellem landene er meget lille,i ville nemt kunne rejse igennem på 12 uger,nord indien er helt kanon i maj månde,risikas,Dahamasla,manali, leh ladak,tjek de steder ud,super flotte steder som ligger i himalaya,malayisa og indonisen har sommer samme tid som vi har sommer i DK, så muligheden er at rejse i malayisa singapore,indonisen, og vider derfra til OZ,Ellers de svar i har modtaget er super gode,og hvis i rejser som back packer har masse af penge med, lars lykke til

Anonym Katrine

Hej 🙂
    Jeg brugte lidt over 3 måneder i Cambodja, Laos og Vietnam, dog var vi lang tid i Cambodja, da vi arbejde på børnehjem. Med hensyn til regntid i asien, var jeg i Laos i starten af regntiden, og jeg vil sige at det var ikke det fedeste at det regnede, det var stadig varmt, men det var ikke lige sagen.
    Penge mæssigt er det jo vildt billigt i Asien! Der er ikke en gang grund til at spare. På 3 måneder brugte jeg omkring 16.000 Kr og der er inkluderer 2 indrigsflybilletter, så det er altså MEGET billigt!
    Jeg rejste fra februar til slutningen af maj 🙂

-Katrine

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account