This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Petit

Hej.
    Jeg står og vil på en lille tog tur fra skt. Petersborg til Beijing. Her næste år.
    Så vil høre om der er nogle der har noget erfaring de vil dele ud af?

Vil høre hvordan det er lettest med billetter, er det at bestille hjemme fra? Eller kan jeg gøre det i Rusland, evt. igennem hjemmesiden http://www.seat61.org . Nogle der har bestilt igennem dem før?
    Har hørt man ikke kan bestille billetter fra by til by. Men at man skal købe hele billetten på en gang og bestemme sig for hvor mange dage man vil være i hver by. Nogle der kan bekræfte dette?

Har kigget lidt på hvad jeg gerne vil se og opleve, og her under lavet en liste. Er der andet jeg bare ikke må gå glip af når jeg er på disse kanter?
    Og er der noget som i synes jeg skal vælge fra?
    Har os skrevet i parentes hvor lang tid jeg vil bruge i hver by. Så i må gerne sige om det er for lidt eller for meget.

Skt. perersborg: (4-5 dage)
    -Vinter-paladset. Treenighedskatedralen ved Aleksander Nevskijklostret. Skt. Isaac Katedralens. Blokade Museet. Sommerpaladset og Sommergarden. Marsfields. Church of Resurrection. Eremitagen kunst museum. En lille tur på floderne. Marble palace. Den gamle fæstning.
    – Paladser fra zartiden men hvilket? Petershof, Pavlovsk eller Tsarkoe Selo ??

Moskva: (4-5 dage)
    Den Roede Plads. Moskva Zoo. Sejrsparken. Armed Forces Museum. Stalins stadion og universitet. Polyteknisk museum. Kreml – Ivan Den Stores Klokketårn, Zarens klokke og Kongrespaladset. Vasilij katedralen.

Perm: (2-3 dage)
    Kanalrundfart paa Kama. St. Nicolas katedral. Frilandsmuseet Khokhlovka.
    Heldagstur til Kungur se byen og de underjordiske Is grotter.
    Der skulle være nogle store raketter et sted, som en gang har været peget mod støre europæiske storbyer. Nogle der ved hvad de hedder og hvor de ligger?
    Nogle der har noget erfaring med vandre ture i Uralbjergene fra Perm?

Jekaterinborg: Ekaterinburg, Yekaterinburg eller hvad de nu kalder den by der nede.. (1-2 dage)
    Gulag lejrene.

Novosibirsk: (1-2 dage)
    Sejltur ned ad Ob-floden. Nogle med erfaring i noget vandring i Altajbjergene.

Irkutsk: (4 dage)
    Decembris museet. skt. Nicholaus kirken i Listvianka. Den gamle by del. Tag et par dage på Olkhon øen i Bajkalsøen. Vandring i bjerge omkring Bajkalsøen. Nogle der har erfaring der?

Ulan-Ude: (1 dag)
    Ivolginski Datsan klostret, 35 km. Fra byen.

Ulaan Baatar: (2-3 dage)
    -Gandan Hiid. Sukhbaataar Squere. National Historiske Museum. Gandantegchenling monastery. Zah markeds plads. Bogd Khans Vinterpalads. Har hørt der skulle være et munke klostre med 500 aktive munke.
    Manzshir Khiid 46 km fra byen.
    Nogle ture med http://www.gertoger.org nogle der har erfaring med det? Vil gerne opleve flotte frodige områder, bo i en ger. Opleve Gobi ørkenen. Så måske jeg skal tag på to forskellige ture. Vil gerne være på udflugt i 12-14 dage.

Beijing: (4-5 dage)
    Den Forbudte By. Den Kinesiske Mur. Lama templet. Tianemen sqere – mausoleet. Tiantan park. Nogle af de rigtige hutongerne, hvis der da stadig er nogle? Summer Paladset. Ming-gravene.

Xian: (3-4 dage)
    -Nanpo Netrolithic village. Kejser Qin Shi Quangs begravelses sted. Terracotta krigerene. Xi’ans Drum Tower. Xi’ans Bell tower.

Shanghai: (3-4 dage)
    Shanghai museum. Tv-tårnet.
    Gule Bjerge i Huang Shan, ligger vist godt nok langt fra Shanghai.?

Hong kong: (2-4 dage)
    -Hong Kong Island og Kowloon

Nogle der kender nogle små traditionelle landsbyer som er “nemme” at komme til. Uden at der er turister? Men stadig mulighed for at lave et homestay?

Hvad tror i sådan en tur vil løbe op i? Har regnet med omkring 30-40.000 kr.?
    Det skal lige siges at transporten til Skt. Petersborg ikke skal regnes med i prisen, da jeg vil rejse lidt rundt i Østeuropa inden turen.

Håber der er nogle der kan hjælpe med gode råd og God aften til jer alle

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej.
    Har selv rejset med den Transmongolske jernbane. Hvis jeg var dig ville jeg flyve til skt petersborg og bruge et par dage, skt er et flot sted. Du kan flyve billige til skt petersborg og derfra rejser du med tog til moskva, köb dine togbilletter undervejs så bestemer du selv farten, de hostel du bor på i rusland kan hjaelpe dig med dine togbilletter, seat 61 er altid god, der kan du tjekke dine tog afgange og priser, mange booker hjemme fra, men personligt synes jeg det er vildt dyrt, når du rejser med toget igennem rusland,mongoliet, kina, er det ikke noget problem at köbe dine billetter, det samme som at köbe en togbilet i DK, Penge hvis du gör det selv har du penge nok, Held og lykke. lars

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account