This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Petit

nogle der har rejst med den transsibiriske jernbane?
    Har læst lidt om det og syntes det lyder mega fedt.
    Kunne godt tænke mig at tag turen fra Skt. Petersborg til Bejing? Måske næste år til sommer. Men hvad skal man have med på sådan en tur ? Af tøj og sko ?
    Har tænkt mig bare at tag en rygsæk med på 60-70 liter, også have alt min bagage der i?

Men hvad tror i sådan en tur koster? Vil gerne ud og se så meget som muligt i de forskellige lande? Nogle der har erfaring med nogle gode turer? Og der er vel også nogle ting man bare skal se?

Når jeg har set bejing vil jeg gerne tag turen med himmeltoget til Tibet, nogle der har noget erfaring der?

Anonym snøvsen

Har taget turen for 2 år siden. Vi havde Alt rejser til at booke billetter for os. De har et meget brugbart katalog, hvor du kan se hvilke byer du vil stå af i. Vi brugte ca 52000 for 2 i en måned alt incl. Vi var af sted hele september, hvor der ikke er så varmt og heller ikke blevet koldt endnu.

Anonym Mads Andersen

Har lige taget turen. og brugte 30.000 på 1 mdr.
    Jeg tog fra moskwa til irkutsk til uland-baator til beijing.
    Og jeg må sige mongoliet var helt vildt fantastisk. og kan godt råde dig til at tage en 10 dages tur gennen ørken og en 4-7 øko-tur hvor man bor sammen med forskellige normade famillier uden guide, hvor faren tager dig/jer med til den næste famillie på forskellig vis, måske på hest, okse-vogn eller noget 3.. rigtig god tur vi havde og rigtig god tur til jer

Anonym den frie rejse

Tag kontakt til Jysk Rejsebureau. De kan hjælpe med både Transsibirisk jernbane, himmeltoget og har servicecenter i Beijing.
    Min kammerat har været afsted med dem, alt super.

Anonym Mads Andersen

Kigger lige mine brochure osv. igennen, ved jeg har det et eller andet sted.

Anonym Mads Andersen

Så har jeg det.
    http://www.gertoger.org

Og vi havde den fedeste tur.
    Lidt kort om det: Du starter med at lære det mest basale mongolsk ved ger to ger, så som : Jeg er tørstig, Min navn er, og Hvor er wc ét osv.
    så får man en lille frase-bog, hvis man skulle glemme noget af det.

Så får du et møde sted, hvor den første familie henter jer.
    Vi tog selv en 4 dags tur, og det var bare super sjovt.
    Der er vist 20 forskellige ture, fra 2-10 dage. hvor det er forskelligt hvad man laver, eller om man feks. kun vil ride hele tiden, om man selv skal have telt med “som man kan leje hos ger to ger” eller om man vi sove med familien.

Vi boede hos familier i de første 10 dage og valgte derfor at medbringe eget telt, så man også har lidt privat liv.

Det er også en god ide selv at medbringe lidt mad, for man ender som regl med at blive rimelig træt af gede kød, morgen, middag og aften. og så kan man jo spise det i fred.
    Husk også en lille gave til værten. gerne noget brugbart, som wc papir, sæbe, blyanter/farve eller en regnebog. og et lille billede af jer selv, så de kan vise de næste som komme på besøg.

Ger To Ger skaber kontakten til familierne og tager et gebyr på 15$ og resten går til de familier i tager ud og besøger, pengene bliver så brugt på læge, skole osv.

Du kan også med fordele, bestille den transsibiriske togtur, gennen Penguin Travel, det er også dem feks. Jysk bruger. Så spare du også de 10% rejsebureau tager i kommision.

Anonym Petit

Tak for svarene.. ´
    Mads kender du et sted på nettet hvor man kan læse nærmere om de turer du nævner, for det er sådan noget jeg gerne vil prøve os. Home stays er bare for fedt.. 🙂

Anonym Petit

Tak for det mads, det lyder super spændene.. Hvad var i ellers på af spændene turer?
    Kan man ikke rejse uden rejseselskab, også bare købe billetterne til de forskellige distantiation som man kommer frem ?
    Måske har de et openticket system, som nogle busselskaber i Vietnam bruger?

Anonym Mads Andersen

Ang. tog biletter kommer det an på sæsongen, det kan være svært at få en kupe, i sommer halvåret. men kan du leve med at sidde op, kan du bare købe lokal 40 pers siddeplads.
    Husk du skal melde dig på “kontoret” hver 3. dag, dog ikke lørdag og søndag eller under rejse. Der er et kontor i hver by.
    Det vi gjorde var at ankomme feks. onsdag, så kan man være der til tirsdag. så planlæg lidt hjemme fra, så du har dage nok de steder du gerne vi se lidt mere af.

Der er lige åbnet et underjordisk KGB museum i moskwa. Desværre fik vi først noget af vide om det af de hollandske piger vi delte kupe med fra moskwa til Irkutsk. Men de sagde det var vildt spændende, og et besøg vær.

Vi var på et par byrundture i moskwa, inde og se lenin og den røde plads osv. , det er nok et must. Der er også en stort marked som er et besøg vær men det ligger lidt i udkanten (kom lørdag og indgangen koster lidt).

Ta turist klassen i toget og del kupeen med to andre, det er halv pris. og enten drikker i vodka “the Russian way”. Eller deler
    kupeen med andre turister og deler ud af planer og gode råd. Det er win win.

Anonym Mads Andersen

Vi tog første stop i Irkutsk, i sebirien og boede ved en russisk familie (home stay). det var billigt og de blev meget gæstfrie da jeg delte ud af min Gammel dansk og Dr. nielsen. (de kunne dog bedst li den fortyndet med vodka, hehe). men ta et par flasker med, det er en god måde at bryde isen på. russere er generalt meget generte. Og en translator er ret uundværlig. Mange af dem kan intet engelsk.

Ved Irkutsk ligger verdens dybeste, klareste og en af de koldeste søer. Ta et par overnatninger ved Baikal søen, der er en flot natur og der arrangeres små cruse-ture ude på søen.
    og hvis man bader i den får man 25 år mere at leve i. så det er en dukkert vær.

Hvis jeg skulle ændre noget, ville jeg stoppe ca hver 2. dag. Fra Moskva til Irkutsk tager 4 dage, og det er ret lang tid at futte afsted med 80 i timen, I.

I Mongoliet havde vi hjemmefra bestilt 10 dags ørken tur i jeep. og så bestilte vi den 4 dags tur der nede. Ger to Ger har også en hjemme side der er vær at kigge lidt på.

I Kina, brugte vi det meste af tiden på at se kampe under OL.
    Men var selvfølgelig ude at gå på muren. Der valgte vi at køre 4 timer væk fra Bejing, der kunne vi nemlig gå 12 km. og muren var ret velholdt, grundet få turister.

Anonym Mads Andersen

Og så kan i selvfølgelig se billeder fra vores tur på http://www.thildeogmads.dk Hvis det skulle have interesse..
    God tur

Anonym petit

Mange tak for svarene. 🙂

Anonym Andrej

Hey Petit og co. –

Jeg planlægger nu også tur via den transsibiriske jernbane med stop i Yaroslavl, Jekatarinborg, Irkutsk/Bajkal, Ulan Bator og så fra Beijing videre til Shanghai, for at nå verdensudstillingen.

Så jeg ville bare høre om du havde nogle særlige gode/dårlige oplevelser undervejs?

Eller hvis der skulle være nogle “Must-see”s, gode forslag eller “ekstra krydderier” til turen må folk endelig give et vink 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej-
    har selv rejst med de transsibiriske jernbane i skal book jers rejser i rusland,
    Det samme som at köbe en togbillet i DK,
    brug seat 61.com og tjek priser.
    Når i har alle jers visumer til de lande i skal besöge, flyver i til rusland eller tag over sverige og finland, og så köber i jers billetter undervejs.
    God rejse, kanon oplevelse.lars

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account