This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Saja

Jeg er i gang med at planlægge en tur med den transsibiriske jernbane. Indtilvidere flyver vi til Skt. Petersborg og tager toget videre til Moskva.

Jeg er i tvivl om, hvor det er billigst og bestille turen med den transsibiriske jernbane, hvor turen går fra Moskva til Beiijing?

Vi vil gøre to stop undervejs – i Irkutsk og UlanBator. Er det nemt og finde hostels i de byer ved ankomst og kan man evt. bestille tour, treks osv. derfra til rimmelige penge?

I Beijiing vil vi være en uges tid, inden vi tager Tibet ekspressen. VI vil gerne videre fra Tibet til Nepal og trekke.

Jysk har en pakkeløsning på 13.000 kr. på dette – som virker lidt dyrt.

Men er der nogen som har erfaring med at se bestille turen i Beiijing og komme videre fra Tibet til Nepal?

Desuden er det billigere at bestille treks i Kathmandu istedet for at gøre det her hjemmefra.

På forhånd tak for hjælpen

Anonym Ham-der

13.000 virker lidt dyrt jo. Men tibet er ikke det nemmeste land at rejse i, uden et rejsebureau.Jeg prøvede at komme til Tibet fra Nepal i forået, men kunne ikke få et visum, fordi jeg skulle åbenbart være en del af en gruppe af samme nationalitet.
    Men det kan godt være at det er nemmere fra kina, efter som tibet er “en del” af kina.

GCT

Man skal pt. have en indrejsetilladelse til Tibet, og det kan man kun få gennem et bureau for tiden. Hvis Jysk siger de kan skaffe det (og det lyder rigtigt, de har et kontor i Beijing) så synes jeg ikke 13.000 lyder ret dyrt for den service. Desuden er det hamrende svært at få togbillet til himmelekspressen, så det skal I ikke forvente selv at kunne skaffe i Beijing.

Desuden er det pt. sådan, at man SKAL have guide med i Tibet, så hvis det også indgår i Jysks tilbud, så tag det.

Anonym stephanie

Jeg har selv kigget på Jysk tur til Tibet og det er faktisk ikke dyrt. Som andre siger, så er det svært at komme ind på egen hånd, det er svært at få en togbillet og man skal have en guide, der henter en og følger en overalt, du må ikke færdes alene. Alt dette arrangerer Jysk på denne tur, så det kan godt betale sig. Jeg tager selv turen til næste sommer 😉

Anonym Lisa

Hejsa
    Jeg har lige booket en tur på den transmongolske jernbane på http://realrussia.co.uk/main_train_screen.asp. Det er det billigste sted jeg har kunnet finde, og det er nemt og hurtigt.
    Mht hostels så kan du finde en del i lonelyplanets guide til den transsibiriske jernbane, eller på hostelworld.com. Jeg har booket på forhånd da jeg har en del jeg gerne vil nå. De fleste hostels jeg har været i kontakt med har selv tilknyttet guides mv så det er nemt at få arrangeret et trek eller en tur derigennem.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account