This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sarah Katrine

Hej allesammen. Er der nogle der har nogle budget råd til at komme til Moskva til den transibiriske. ? Og derefter rejse rundt i Kina, Vietnam, Laos, Cambodia og Thailand? Og så flyve hjem fra en af landende?
    På forhånd tak. Pas på jer selv i verden 🙂

Anonym Tipi

pørv at kigge på http://www.statravel.dk, der kan man planlægge rejser selv med fly fra sted til sted, og få nogen ritige gode priser..:)
    Når i skal hjem fra østen, kan i jo flyve direkte fra Bangkok til København..Held og lykke med rejsen;)
    Tipi

Anonym Hanne

da vi tog med den transsibiriske, købte vi en enkeltbillet fra københavn til moskva, og købte så billetterne undervejs. Fra Moskva til Mongoliet blev det sådan ca. 2000 danske kroner.. Derved hentyder jeg til, at du sparer en del ved at undgå f.eks. jysk rejseselskab, hvilket jeg i øvrigt stærkt fraråder dig fra..
    Vi fik invitationen til ophold i Rusland gennem altrejser.
    Husk at registrere i Moskva! ( ellers brænder lokummmet hvis du bliver standset af politiet! )
    Køb af billetterne på stationerne kan være en udfordring fordi billetdamerne er dårlig til engelsk, og kan virke ret aggressive. Blæs på dem. Ved sætningen: Transsibriskji na Omsk ‘ – ( hvis du da vil gøre holdt i Omsk vel at mærke ) – kan være tilstrækkeligt.
    Lonley Planets lille russiske oversættelsesbog må du investere i – blev vores lille bibel.
    Glæd dig! Det er hamrende skægt..

Anonym Anonym

Jeg ville nu ikke fraråde Jysk Rejsebureau, jeg synes det er et rigtig godt selskab og jeg har brugt dem flere gange…

Mht. den transsibiriske så afhænger det af hvornår du vil rejse om det er smart at vente med at købe billetterne til du er derovre. Er det i sommermånederne er det ikke lige sikkert at man lige skal regne med at få plads på et tog, især ikke hvis det er lange stræk. Desuden er der tidsperspektivet – hvis I ikke har så meget tid er det dumt ikke at købe togbilletten hjemmefra.

Da jeg var med den transsibiriske gav jeg 2500 kr for togstrækket Moskva – Beijing, hvilket var købt gennem et rejsebureau i DK. Tror derfor ikke det er specielt meget dyrere ift. at Hanne som skriver ovenfor har givet 2000 kr fra Moskva til Ulan Bator…

Mht. at komme til Moskva, så er det ikke ret dyrt med fly, der går flere rutefly. Alternativt kan du tage toget hele vejen fra Dk, men det er nok lidt mere tidskrævende.

Anonym Anonym

Mht. at købe billetterne selv, så er det ikke det helt store problem, hvis I bare vil på strækket fra Moskva til U.B. uden stop.
    Vil I deriomod også gerne have et stop f.eks. ved Bajkal søen, så er det noget bøvlet ikke at have det på plads hjemmefra.
    Hvis ikke I har stoppene planlagt hjemmefra, så skal I registrere Jer (og Jeres pas) på et offentligt kontor hver 72 time. En process der sagtens kan tage 5-6 timer med russisk bureaukrati. Dvs. at det bliver noget besværligt, f.eks. at tage på et trek på mere end 2 dage.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account