Jeg har lige rejst over grænsen fra Vietnam til Cambodja, super nemt. Vi havde bare bestilt en guidet tur, så stod guiden for alt det der med visumet. Og bom så stod vi i Cambodja.
Vi blev spurgt om, hvornår vi ville forlade landet igen – og da vi ingen planer havde sagde vi efter 14 dage (der er min rejsemakker i hvert flad ude, da hun skal rejse hjem).
Øhm, men jeg har læst et sted, at det ikke er et problem i Cambodja at få forlænget sit visum, mens man er her – det skal dog selvfølgelig gøres et par dage inden ens visum udløber. (Det skulle det til gengæld være et problem i Vietnam – men du kan sagtens få et 15 dages visum ved grænsen)
Jeg har endnu ikke læst sælig meget om Laos, men det jeg har skimmet virker til at det fungerer på samme måde.
Thailand ved jeg intet om 🙂 Jeg har dog en idee om at det er nemmest at søge hjemme fra, da du jo skal ind i Thailand to gange. – Sådan var det i hvert fald med Vietnam for mit vedkomme.
I øvrigt, så kan man vidst få lavet 30 dages visum til Cambodja (og helt sikkert også Laos) i Bangkok, men man skal være opmærksom på, at det tager et par dage.
Håber det kunne hjælpe lidt og at du får en fed tur 🙂