This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Det er faktisk let. Men du får ikke 30 dage i alle landene.

Fra Thailand til Laos kan du få et visum ved grænsen. Pris 35 USD + et pasbillede. Men varer kun 15 dage.
    Du skal ikke vise dokumentation ved landegrænser, men sørg for at holde øje med datoen, så du ikke er i landet længere, end stemplet varer. Ellers risikerer du:

1) Du skal betale en eller anden bøde pr dag
    2) Du kan få problemer med at rejse ind i landet igen

Hvis du skal bruge 30 dage, så få lavet et visum ved en ambassade inden ankomst til Laos. Det kunne du jo passende gøre i Bangkok, hvis du alligevel kom den vej forbi.

mvh

Claus

Anonym MiraLinea

Jeg skal 3 måneder til Thailand, Laos, Cambodia og muligvis Vietnam. Intet er planlagt, andet end min flybillet til Chiang Mai og flybilletten hjem fra Bangkok 3 måneder senere.
    Jeg regner med at møde andre backpackere som jeg kan følges med.

Men jeg er stadig i tvivl med visum, jeg har ikke bestilt visum til nogle lande, fordi jeg ved at man kan få det når man ankommer, men er det virkelig så nemt? Også selvom man ikke ved hvornår præcist man vil ud af landet, men bare det er indenfor de 30 dages visum man får?
    Hvis jeg beslutter mig for at ville fra Chiang Khong i Thailand og ind i Laos, er det så så nemt at jeg bare ankommer og går ind på grænsekontoret og får et visum til Laos som jeg kan bruge i 30 dage? eller skal de se dokumentation for hvornår jeg forlader Laos igen?

Håber at få lidt hjælp fra nogle af de garvede rejsende herinde!

Anonym trxne

Jeg har lige rejst over grænsen fra Vietnam til Cambodja, super nemt. Vi havde bare bestilt en guidet tur, så stod guiden for alt det der med visumet. Og bom så stod vi i Cambodja.
    Vi blev spurgt om, hvornår vi ville forlade landet igen – og da vi ingen planer havde sagde vi efter 14 dage (der er min rejsemakker i hvert flad ude, da hun skal rejse hjem).

Øhm, men jeg har læst et sted, at det ikke er et problem i Cambodja at få forlænget sit visum, mens man er her – det skal dog selvfølgelig gøres et par dage inden ens visum udløber. (Det skulle det til gengæld være et problem i Vietnam – men du kan sagtens få et 15 dages visum ved grænsen)

Jeg har endnu ikke læst sælig meget om Laos, men det jeg har skimmet virker til at det fungerer på samme måde.

Thailand ved jeg intet om 🙂 Jeg har dog en idee om at det er nemmest at søge hjemme fra, da du jo skal ind i Thailand to gange. – Sådan var det i hvert fald med Vietnam for mit vedkomme.

I øvrigt, så kan man vidst få lavet 30 dages visum til Cambodja (og helt sikkert også Laos) i Bangkok, men man skal være opmærksom på, at det tager et par dage.

Håber det kunne hjælpe lidt og at du får en fed tur 🙂

Anonym Tine

Jeg fik 30 dages visum til Cambodia ved grænsen, det var vist det alle omkring mig fik og jeg skulle ikke betale ekstra (selvom de prøvede at lokke lidt flere penge ud af mig, ved at sige at jeg skulle betale en anden pris end den normale) eller vente ekstra tid…

Anonym Magnus

Du skal ikke vise dokumentation for udrejsedato, når du rejser ind i Laos. I Thailand får du 30 dage ved indrejse gennem lufthavn og 15 dage over land. Tag nogle pasbilleder med eller få dem lavet undervejs til brug ved køb af visum eller indrejse i et nyt land.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account