This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tornoe

Hey alle backpackere

Jeg skal et smut til sydamerika her til vinter, men er i tvivl om hvad jeg have med af tøj og sko da jeg skal igennem både patagonien, brasiliansk kystklima og amazonas.

Fodtøj
    er det bedst med vandrestøvler, eller er det nok med vandresko? og hvilke mærker skal jeg gå efter?
    jeg synes en del har skrevet om vandresandaler. er det værd at investere i? er mærket teva ok?

Tøj
    eftersom jeg både skal gennem varme og kolde områder går jeg ud fra at det er lag på lag jeg skal gå efter..
    kan det betale sig at tage en skaldjakke med i stedet for en normal regnjakke?

er der et godt mærke af backpackertøj? hvor meget skal man have med af bukser/shorts, t-shirts og trøjer?

og sidst men ikke mindst, hvordan er man praktisk det meste af tiden, men fin nok til at feste når lejligheden byder sig? skal man have et sæt “fint” tøj med som man kan hive frem ved lejlighed? og det samme med sko? det er jo begrænset hvor meget der er plads til i rygsækken og hvor meget man kan bære..

jeg skal til new york her i efteråret, og ville købe så meget af det jeg skal bruge der, nogen der kender gode steder i området? skal forbi et the north face outlet, hvordan er det at bruge som backpacker?

håber der er nogen som kan hjælpe

Anonym Magnus

Hvis du skal vandre i ugevis, ville jeg gå efter vandrestøvler, ellers vandresko da de kan bruges til meget mere. Vandresko kan fint bruges til hverdag, og hvis de er neutrale i farverne og ikke alt for stive, kan du også godt gå i byen med dem på. Støvler vejer og fylder forfærdelig meget.

Teva laver gode sandaler. Jeg har brugt mine i årevis og har aldrig fortrudt købet.

Jeg vil foreslå: 1-2 par lange bukser, 4-5 t-shirts, en mørk, langærmet skjorte, 1 par shorts, et par bade/sports-shorts, et rejsehåndklæde i kunststof. Køb små flasker (af mærket Nalgene) til shampoo og lign. i Spejdersport eller en anden kæde. Barberskum fås i små størrelser hos Matas.

Cowboybukser kan bruges til alt, men er lidt tunge at slæbe på, men jeg foretrækker dem alligevel. Rejsebukser i kunststof er fylder og vejer lidt, er nemme at vaske, men ligner sjældent noget, man vil tage på til en fest. Skjorten kan både beskytte dig mod sol, myg og kulde. Hvis den er pæn, kan det også bruges til fest. Bomuld krøller og fylder, vælg hellere et andet materiale. Sweatshirts er upraktiske. Tynd fleece er bedre.

Hvis du starter i et varmt land, så vent med at købe varmt tøj, til du får brug for det. Hvis der i et område er brug for varmt tøj, kan du med sikkerhed købe det dér. Hvad skulle de lokale ellers gøre?

Hvis du starter i et koldt landt, så tag noget skiundertøj med. Det varmer godt og fylder kun lidt. Giv det til en tigger, når du rejser mod varmen. Så slipper du for at slæbe rundt på det og du kan glæde en lokal.

Tag hellere for lidt med, og køb hvad du får brug for hen ad vejen. Tjek evt. http://www.onebag.com for pakketips. Jeg ville begrænse bagagen til max. 10 kg og tasken til max. 60L. Jeg rejser med ca. 7 kg og 50L og der er plads til et stort spejlreflekskamera + blitz. Næsten alle tager alt for meget bagage med på deres første rejse, jeg selv inkl.

God tur. Start evt. din rejse med et kort spanskkursus – det gør rejsen nemmere og sjovere.

Anonym Kiaveise

Salemon laver også rigtig godt fodtøj.. ved tog ikke om de laver vandrstøver, men de laver både, sko og sandaler som er rigtig gode.. jeg går faktisk ikke i andet fodtøj…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account