This topic is empty.

• Forfatter
     SabineKuire

For knap et år siden fik jeg den tossede idé, at jeg ville ud at arbejde frivilligt i Nepal. Men fra den idé opstod og frem til det punkt, hvor jeg nu har været i Nepal i fem måneder og rejser hjem om under to uger, har et mystisk eventyr fundet sted.

Det første punkt var at finde rundt i junglen af organisationer, der i det frivillige arbejdes navn skraber til sig af naive sjæles hårdtopsparede penge. Mit mål var at finde en måde at komme af sted på, som ikke indebar 10.000-20.000 kroner i administrative gebyrer, og efter mange timers google-søgninger faldt jeg tilfældigt over Dialogos Ungdom. Her var en non-profit organisation, som havde erfaringen og kontakterne, men hvor jeg selv skulle sørge for administration af min rejse. Det betød, at jeg frit kunne vælge mellem forskellige bopæle, steder at arbejde, arbejdsbyrde og fik fritid til for eksempel at komme ud at trekke. Jeg betalte ikke noget på forhånd og skrev aldrig under på noget, der kunne binde mig fast – så gennem hele mit ophold har jeg haft frihed til at gøre, hvad jeg havde lyst til.

Jeg ankom til Nepal i slutningen af september 2011 med et smil og et åbent sind. To ting, der har åbnet døre og gjort opholdet sjovere for mig selv og folk omkring mig. Jeg fandt hurtigt ud af, at mine mange forberedelser hjemmefra var stort set ubrugelige, men at alting heldigvis gik meget lettere end forventet. Det handler altså først og fremmest om bare at komme af sted! At have en organisation i ryggen er dog en god sikkerhed at have, og det gør især forberedelserne mere overskuelige. Før jeg rejste, mødtes jeg med et par af de tidligere voluntører, som fortalte mig om Nepal og lyttede til mine underlige spørgsmål, og det gav mig virkelig blod på tanden, samtidig med at det beroligede mig. På Dialogos Ungdoms hjemmeside er der i øvrigt et budget, der meget realistisk viser, hvor mange penge man skal spare op – hvadend man vil til Nepal eller Uganda.

Et sidste ord: Hvis du overvejer at rejse ud som voluntør, så gør det! Det er en uvurderlig mulighed for at lære en anden kultur at kende, blive en del af en familie, arbejde selvstændigt og komme væk fra alting i en periode.

Læs mere om Dialogos Ungdom: dialogosungdom.dk
    Læs mere om mit ophold: kathmandu-tur-retur.blogspot.com

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account