Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3511477
     Morten

      hej

      1 gb er rigeligt. Husk at brænd cd’er rimeligt ofte, så det ikke er for mange billeder der skulle gå tabt i tilfælde af uheld og helst to. så kan i hver have en i kufferten hvis i skulle miste den ene kuffert.. ellers så send den ene cd hjem posten.
      det er ikke noget problem i de lande i skal til. der ligger netcafeer på hvert gadehjørne og de brænder stort set alle cd’er..

      mvh Morten

      #3511478
       Anonym

        I de lande, I skal til bliver det overhovedet ikke noget problem at få brændt cd’er skulle jeg mene. Der er masser af internetcafeer, hostels og fotoforretninger, der kan gøre det for jer.

        1 gb kort + evt et reservekort er helt fint vil jeg sige.

        Jo det er rigtigt at man skal bruge usb for at lægge billederne fra kameraet over på computeren – men på internetcafeer, hostels og i fotoforretninger, hvor man får det gjort, gør de det for jer – på den måde har de jo styr på hvad de stikker i usb-stikket – om det er et kamera eller en eller anden usb-disk, hvor der kan være virus på. Så de ordner det hele for jer – enten skal de bruge kameraet eller også får de jeres kort (nogle steder har de en kortlæser). Jeg mente egentlig bare, at der er mange steder, hvor usb-stikket ikke er til rådighed på de computere, man kan låne (feks. hvis man selv skal uploade sine billeder).

        Jeg skal ikke kunne sige hvad det koster i Aus og NZ, men i asien kan du få brændt cd’er for 10-15 kr. stykket. Hvis I vil kan I lave to kopier og så sende den ene hjem til DK – så I har en ekstra kopi hvis man skulle være så uheldig at få stjålet sin rygsæk. Ikke at det er særlig sandsynligt – men det ville jo være surt at miste alle rejsebillederne.

        Mvh. Carina.

        #3511485
         Anonym

          Er det muligt at lave sine billeder til (Normale billeder, som man får ved ikke digitalt kamera) når manhar brændt dem på 1 cd??

          #3511487
           Anonym

            Man kan godt får rigtig billeder selvom de er på en cd… Har endnu ikke oplevet en fotobutik hvor de ikke kan gøre det. I putter bare cd’en i den maskine som de har i butikken og så vælger du de billeder du vil have. I Aus koster det ca. $10 at få sine billeder over på dvd. Det er lidt billigere at få dem over på en alm. cd. Fordelen ved dvd er at i kan se jeres billeder på tv’et (meget smart når familien skal se dem for så skal man ikke fortælle det samme om og om igen, men man kan vise billederne til alle på en gang)

            #3511498
             Anonym

              Når I kommer hjem fra rejsen med jeres cd’er kan I kopiere dem ind på en computer og sende dem til fremkaldelse via internettet så får I sendt billederne i papir eller kan hente billederne i butikken – eller aflevere cd’en i en fotoforretning, så gør de det for jer. Alle fotoforretninger og supermarkeder kan fremkalde digitale billeder fra en cd eller sendt via internettet, koster ca. 1 kr pr billede (måske halv pris hvis man har mange).

              Digitale billeder er i 3:4 format (dvs. 10×13 cm) og de gammeldags billeder er i 2:3 format (dvs. 10×15 cm), ellers er der ikke forskel på de billeder, I får fremkaldt i forhold til hvad du er vant til fra alm filmfremkaldelse.

              Mvh. Carina

              #3511468
               mors-pigerne

                Hejsa!

                jeg skal rejse rundt i 6 måneder og vil gerne have digital kamera med i stedet for alm.

                skal man købe en masse hukommelseskort og gemme dem til man kommer hjem.

                eller er det mulig at overføre billeder via internettet hjemtil, så man kan rydde sit hukommelseskort og tage endnu flere billeder.. hvis man nu skulle tabe et hukommelseskort?

                er der nogen der har nogle praktiske råd?

                venlig hilsen Tina Andersen

                #3511469
                 Anonym

                  Rigtig mange steder er der mulighed for at få brændt cd’er eller dvd’er med sine billeder når ens hukommelseskort er ved at være fyldt. Men hvor skal I hen? Nogle lande kan det gøres alle steder, i andre lande er det nok mest muligt i de større byer – men altså absolut muligt.

                  Hvis jeg var jer ville jeg sørge for at have et ekstra hukommelseskort med så I ikke er så afhængig af at skulle have brændt cd’er hele tiden – og sørg for at det er nogle gode store hukommelseskort. Men det er ikke nødvendigt at have hukommelse til hele rejsen, bare sørg for at få brændt cd’er når i er et sted, hvor det er oplagt at gøre det.

                  Alternativt kan I lægge jeres billeder over på noget eksternt – feks. hvis I har en iPod photo. Det kan gøres direkte fra kamereaet til iPod’en uden brug af computer hvis i køber en “iPod camera connector”, koster ca. 200 kr. Dette er en smart løsning som ekstra backup hvis man gerne vil have sine billeder to steder så man ikke mister det hele hvis man skulle få sit kamera stjålet.

                  Det der med at uploade billeder til internettet kan I også – men det kræver en hjemmeside, hvor I kan uploade dem til – desuden er der i mange lande så gamle computere, at der ikke er noget usb-stik – eller også må man ikke bruge de usb-stik, der er, fordi de er bange for virus osv. – så den løsning ville jeg nok ikke lige gå efter.

                  Håber det kunne hjælpe lidt, men hvis I vil have flere konkrete ting at vide om mulighederne i de lande, I skal til, så skal vi vide jeres rejserute.

                  Mvh Carina.

                  #3511470
                   Tina Andersen

                    Hejsa!
                    jamen vi skal til asien, hovedsagelig Thailand og vietnam samt Australien og New zealand.

                    Hvis man skal brænde en cd. skal man så ikke bruge usb for at føre billeder overpå comp og derefter cd?

                    er 1gb kort store nok?

                    #3511568
                     sarah_smil

                      Du kan købe 1GB kort til 120,- så om man skal købe 2 skulle vel ikke spolere bugettet.

                      Nej, brænd dem på en cd/DVD og sende med posten. Hvis du vil uploade dem skal du have en god potion tålmodighed.

                      #3511569
                       sarah_smil

                        Du kan købe 1GB kort til 120,- så om man skal købe 2 skulle vel ikke spolere bugettet.

                        Nej, brænd dem på en cd/DVD og sende med posten. Hvis du vil uploade dem skal du have en god potion tålmodighed.

                        #3511560
                         Tina Andersen

                          jeg har et olympus kamera.. og jeg kan ikke få et 2 gb type h endnu. den er kun kommet i type m.

                          hvordan sender du så backup hjem? overfører billeder til internettet?

                          #3511550
                           sarah_smil

                            Det jeg gør er at købe rigeligt med plads på SD kortne, og så sende backup hjem når det er mulligt. Jeg vil ikke slette dem der er på kortet, da et 2GB (ca. 2000 billeder) koster 175kr. Du kan ikke være sikker på at det du sender hjem, også når dets bestemmelssted.

                            #3512303
                             Anonym

                              vi har købt en ekstra harddisk på 80 GB, til ca 1800 kr over nettet i tyskland, men vi tager også enormt mange billeder når vi rejser, man kan sikkert købe en med mindre plads…vi var virkelig glade for at vi ikke skulle tænke over hvor mange billeder og hvor meget video vi tog…du kan jo købe et på 2-3 GB…

                            Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

                            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                            Log ind med brugernavn & kodeord

                            eller    

                            Glemt dine oplysninger?

                            Create Account