This topic is empty.

• Forfatter
     Michael G

Jeg er meget glad for at tage billeder på mine rejser og må efterhånden krybe til korset og indrømme at den gode gamle 35 mm film, den nok har haft sin tid i solen.

Jeg leder efter et digitalt spejlrefleks (SLR) camera
    Dem som er de mest populære for os almindelige mennesker og der er vist en mindre religionskrig mellem for og imod.
    Canon EOS 350D til
    6.500 kr, linsen er OK, kameraet føles meget småt, men selve mekanikken er rigtig god. Igen det er altså meget lille.
    Nikon D70s
    8.000 kr, linsen er god, ergonomisk rigtig godt
    Nikon D50
    5.700 kr, linsen er OK, ergonomisk føles det godt, mekanikken er god, men mange af funktionerne er automatiserede, der er ikke så mange manuelle indstillinger og der er bl.a. ikke lys i displayet – jeg ved ikke om mange af tingene er noget man alligevel ikke bruger, men vil have med fordi at det lyder prof.
    Jeg synes nu at det er sjovt at bruge forskellige effekter når man tager billeder.
    (priser er fra http://www.edbpriser.dk) – hvis man skal have det i en butik, så skal man lige lægge et par tusinde oveni.

Jeg har læst mange anmeldelser på dpreview, cnet og andre steder, men synes ikke rigtigt at der er noget som hjælper mig – ud over at de alle sammen tager gode billeder
    Penge betyder ikke så meget hvis det gør at jeg bliver glad for det jeg har mellem hænderne.
    Det jeg ville høre var om der er nogen erfaringer.
    Anmeldelserne er jo lavet af folk der kun er interesserede i det der kommer på billedet, men når man kommer lidt omkring, så betyder størrelse jo også noget – og igen hvis det føles lækkert at have arbejde med, så er pengene givet godt ud.

Så hvilket vil i anbefale?

Anonym Anonym

Hej Michael.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at smide dit spørgsmål ind på http://www.fotokritik.dk Der er der en masse flinke og hjælpsomme mennesker, som ved en hel masse om det du spørger om.

M.v.h
    Robin 🙂

Michael G

Tak for det hurtige svar.
    Jeg har fulgt dit råd stillet spørgsmålet på fotokritik.

Grunden til at jeg spurgte her, var at det jo er backpackers og de tænker også over sådan noget som hvor praktisk det er at have cameraet med.
    Det er ikke altid at folk der er fotografer, de er blege for at slæbe rundt på udstyr i store mængder og det er ikke altid så praktisk, når man backpackker

Er der nogen der har erfaringer, som backpackere?

Anonym dorotaberes

Hej Michael
    Du må have startet en storm inde på fotokritik – halvdelen skrev vel at Canons er det bedste, mens restens skrev at Nikons er det. I virkeligheden er der ikke meget forskel – det handler mest om, hvad der ‘ligger bedst i hånden’.

Jeg har aldrig backpacket, men havde min Canon Eos 300D incl. tele, vidvinkel og diverse lir med på vandretur i Grønland for nylig. Købte en fin lille frontrygsæk fra LowePro, som ikke belaster skuldrene specielt meget, men hviler af bag på ryggen og på hofterne. Den er iøvrigt godt foret og holder kameraet varmt, har en lille regnfrakke, som på en almindelig rygsæk og så er kameraet lige under ens næse hele tiden og lige til at hive frem. Gik ialt ca. 90km med tasken og havde på intet tidspunkt problemer i det grove terræn. Man skal dog lige vænne sig til at ens balace og vægt er anderledes fordelt og at den, hvis man skal klatre lidt, kan komme i vejen for knæene. Men ellers er den lige i øjet.

Mht. at Canon Eos er lille og relativt let synes jeg efterhånden kun at det er en fordel – der er simpelthen ikke så meget at slæbe på. Men har man store hænder kan det være svært at holde.

Hilsen Dorota

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account