This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym line5151

Hej Alle
    Jeg har endelig fået sparet sammen til endnu en tur til Asien. Jeg har været afsted to gange før, hvor jeg har rejst i Vietnam, Filippinerne og Kina. Denne gang lander jeg i Bangkok og har to måneder før jeg igen rejser hjem fra Bangkok.
    Mine spørgsmål til jer er så hvor i har haft de bedste oplevelser i Asien?
    Det jeg søger er især naturoplevelser, grænseoverskridende oplevelser, skønne byer, dykning, kultur – primært mødet med de lokale, besøg på uddannelsesinstitutioner.

Glæder mig til at høre fra jer!

Anonym Anonym

indonesien er klart best,det er det rigtige østen,da der ikke er så mange turister i landet. Men hold dig langt væk fra Bali det er som at tage på en charterferie med Spies.
    Dykning ved Bunarken på det Nordlige Sulawesi er i verdensklasse,og så er det ikke fantasipriser som så mange andre steder i Asien hvor der er mange turister.

Anonym Claus

Må jeg lige spørge, hvor ovenstående har været på Bali?

Der findes steder, som er overrendt, men også steder som næsten ikke ser nogen som helst. Lovina i det nordlige har næsten ikke turister.

Bali har en masse at tilbyde, både dykning, strand vulkaner, så jeg synes, det er at skyde noget over målet at kalde det et charterferiested.

Men ellers vil jeg anbefale Burma. En meget venlig befolkning, her er næsten ingen turister, det er billigt.
    Masser af gammel kultur, vandring i bjergene eller besøg hos munkene i deres klostere.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Hej Line…
    Står faktisk lidt selv i samme situation og kan slet ik bestemme hvor jeg skal starte..
    Men kan virkelig anbefale Burma, var der for 3 år siden og det er nok det smukkeste land selvom det er det 3 fattigste land i verden.. ved selvfølgelig ik hvordan situationen er nu efter alt det balade..
    Men undgå regntiden..
    Ellers vil jeg mene Kina er et godt bud på eventyr rejse, bare det at køre med deres tog, gennem landet, utrolig smukt landskab.. gå op til toppen på et af deres 5 hellige bjerge, besøge byerne dali og lijang i Yunnan provencien i sydevestlig kina. området skulle være kendt for bjerge og fantastisk dyreliv, og så skulle det vist være blevet lidt et backpacker hvilested…
    Havde i hvert fald nogle planer om at skulle der forbi, her om nogle måneder..-
    Og selvfølgelig så er der muren det er så storslået at gå på den, og man kan sagtens finde steder hvor der ingen tourister er…

Skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål..

Forresten har du gode steder i asien nu hvor du siger du har været der nogle gange??
    søger lidt det samme som dig nemlig

Anonym kimp

Jeg var rundt i Thailand og Laos i efteråret og jeg kan på det varmeste anbefale Si pan Don i Laos. Specielt øen Don Khon. Her boede jeg et stykke tid på Souksanh guesthouse. Det er det mest afslappede sted jeg har været i mit liv. Balsam for sjælen. Der er lige kommet elektrisitet på øen, men endnu er det kun på enkelte guesthouses at de har det.
    Her kommer man meget tæt på dagliglivet i Laos. Det er lige uden for døren.
    Se evt gruppen på facebook.
    Jeg tager afsted igen i år og glæder mig til at gense stedet.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account