This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej.
    Jeg skal ud og rejse sammen med en kammerat til august i omkring 6 mnd.
    Destinationer:
    LA (western trek, 14 dg) –
    Fra Lima til Rio, knap 2 mnd –
    NZ ca. 2 mnd –
    Cambodia + (Vietnam), knap 2 mnd.

Rejsen er stadig på tegnebrædtet og vi er pt. meget fokuseret på budgettet og omkostningerne ved det?, så hvad tror i sådan en tur beløber sig op i? Vi er indstillede på at være sparsommelige, og turen skal kunne gennemføres for 60000, men hvad tror I? (trekkene i nord,- og sydamerika er også forholdsvis dyre jo.)

Er der ellers nogen der ved hvad omkostningerne ved medicin, visum og forsikring (+ andet “skjult”) er ved sådan en tur…??? Det ville være en stor hjælp!!

Ellers nogle kommentarer og/eller gode forslag til destinationerne???

Anonym Jesper Jensen

I har ikke valgt verdens billigste lande at rejse i 🙂

Allerførst skal i selvfølgelig få et tilbud på flybilletter – det er ofte den største enkelt udgift. Tjek flere forskellige rejsebureauer – priserne kan svinge meget.

Jeres destinationer er meget geografisk spredt – det kan give højere flypriser.

Jeg kender ikke LA (western trek)…

I Sydamerika kan i regne med følgende priser per person:

Peru / Bolivia – cirka kr. 120,-
    Brasilien – cirka kr. 200,-
    Generelt mellem kr. 100 og 400.

I disse priser regner jeg med at i rejse med bus, bor og spiser billigt og ikke bruger alt for mange penge på aktiviteter og dyre entreindtægter.

Visumomkostningerne kan i undersøge hjemmefra: http://www.um.dk.

New Zealand – regn med kr. 300-400 om dagen. Det er et land med mange actionmuligheder – sæt penge af til at opleve dem.

2 måneder til Cambodia – det er mere end rigeligt. Det er sikkert billigst fra jer at flyve hjem fra Bangkok i Thailand, så afslut rejsen der blandt masser af andre backpackers.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account