This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hey allesammen..

Jeg er en aktiv dykker og elsker faget og har valgt at tage skridtet imod at blive professionel dykker – Divemaster… Jeg har dykket mange steder i verden dog ikke syd fra Mexico og nedefter i Amerikanske region..
    Jeg kunne godt tænke mig at lave en Kombi hvor jeg evt. for taget noget spansk ved siden af.

Mit spørgsmål er til jer derude om i kender et fedt sted mellem/sydamerika hvor det kan tages forholdsvis billigt, samt evt. spansk skole ved siden af?

Eller om man skal til asiatiske region for at få et billigt dykkerophold + uddannelse 😉 ?

Eller noget helt 3?

Tak på Forhånd..

Holst

Anonym MissAdventure

Hvornår vil du tage din divemaster?
    Jeg håber på at tage min i juni/juli 2012..

Anonym holsterboy

Jamen jeg overvejer at tage den her til november, men det kommer an på om der er andre planer… Ellers tager jeg nok også afsted i juni/juli, men igen ikke sikker på sted.. Hvilke planer har du MissAdventure ??

Anonym MissAdventure

Har ikke besluttet mig endnu…
    Har overevejet:
    – Honduras – Utila
    – Borneo
    – Indonesien (Komodo/Flores eller Bali)
    – Malaysia – Perhentian Islands
    – Thailand
    – Egypten
    – Filippinerne

Har dykket alle stederne med undtagelse af Egypten… hvor jeg kun har snorklet…og Filippinerne, hvor jeg ikke har været endnu..
    Vil gerne et sted hen, hvor der både er god dykning, andre tursiter/unge mennesker/lidt byliv og fest – samt gode instruktører…

Anonym holsterboy

Oki fedt..

Jeg har hørt meget godt om Honduras, det skulle være billigt. Kan du huske hvem du dykkede med dernede?
    Vil gerne holde mig lidt væk fra Asien, da jeg har været ret meget der, så mellem/sydamerika er det trækker mest..
    Og fester er der vel alle steder? 😉

Anonym DanielJohansen

Colombia eller Honduras er umiddelbart de bedste bud på et sted, hvor du kan få kurset til spotpris. Men ‘billigt’ bliver det ikke. Hvis du vil bruge det som levevej vil der være en rigtig god idé i, at få et PADI (uanset hvad man så synes om den organisation). Det vil i de fleste tilfælde give dig de bedste jobmuligheder.

Der er rigtig mange der tager til Roatan og især Utila i Honduras for at gøre det. Begge steder er der utrolig mange der taler engelsk og i forhold til, at lære et nyt sprog har det altså rigtig stor betydning for, hvad du lærer. Underforstået at man vil tale mere engelsk. Lidt mindre udbredt er det i Taganga i Colombia, og Colombia i det hele taget. På mange hostels, eksempelvis, taler personalet ikke et ord engelsk, og så er du ligesom tvunget til, at øve det sprog du gerne vil lære.

Leveomkostningerne er begge steder en del højere end du kan finde i sydøstasien, selvom du kan finde lejligheder rigtig billigt. I Honduras kan du spare en masse ved at tage væk fra Bay-øerne, og til eksempelvis La Ceiba i stedet.

Hvis tid ikke er et problem, men penge er kan du mange steder få lov til at lave en aftale om du tager din divemaster de første par måneder uden, at betale og derefter et tilknyttet dykkercentret nogle måneder yderligere uden betaling. Jeg må sige, at jeg mest hører at det ikke helt kan betale sig og lad vær med at prostituer dig for et sted de lader dig fylde flasker bagefter. Ligeledes hold de fra de programmer der tilbydes, hvor du kan tage en divemaster på 2-3-4 uger. Brug et par måneder på det i hvert fald. Det er bare min holdning 🙂

Rigtig god tur!

Anonym MissAdventure

Jeg tog mit open water og advanced hos Cross Creek på Utila.
    Såvel certifikaterne som leveomkostningerne var ret billige (se deres hjemmeside for priser).
    Øerne er lidt dyrere end selve fastlandet (fx. La Ceiba) – men ville 100% foretrække Utila alligevel.

Hvis jeg vælger ud fra den bedste dykning bliver det snarere Flores/Komodo eller Borneo – men i Flores er der intet andet end dykning… virkelig dødt om aftenen…
    – og på Borneo har jeg ikke helt fundet et sted med nogle instruktører, jeg gerne ville tage min divemaster hos.

Anonym Løven

Hej Divemaster!

Jeg vil klart anbefale Belize – de taler dog ikke spansk – frem for Honduras, jeg dykkede sidste år ved Belize og det var nogle af de bedste dyk jeg har haft.. Specielt the blue hole var helt fantastisk..

Hvis du overvejer at dykke i Colombia, kan jeg kun sige go for it! Colombia er et fantastisk land med en masse venlighed! Jeg vil dog ikke anbefale Taganga eller generelt nord Colombia, med mindre du tager til San Andres som er en ø, der ligger ca 150 km ud fra Nicaragua. Dykkene nordpå er billige, men samtidig ikke noget specielt – og specielt ikke med din erfaring.. Colombia byder på nogle af de mest fantastiske dyk, specielt på pacific side.. Hvis du har tid og pengene til det, vil jeg anbefale Isla Malpelo som kan sammenlignes med Galapagos øerne ved Ecuador..

God fornøjelse 🙂

/Løven

Anonym holsterboy

Hep hey…

Jeg har nu booket billet til Filippinerne og regner med at starte på min Divemaster i slutningen af november (25).
    Har valgt Filippinerne, da noget af familien gerne vil holde jul der, samt andre har anbefalet dykkene der..

Jeg skal holde jul i Boracay – så mit spørgsmål er.

Nogen anbefalinger af dykkercentre?

Eller skal man væk derfra for at få ordenlige dyk?

Anonym Camilla

Hej

Hvis du sidder derude og overvejer at tage din divemaster vil jeg helt klart anbefale Gili Divers på Gili Trawangan. Det er en lille ø udenfor Bali (Indonesien). Massere af fest og liv på den ene side af øen og stille smuk solnedgang på den anden side. Samtidig ligger det tæt på Bali eller Lombok hvis man har tid til at gå på opdagelse.
    Selve programmet hos Gili Divers er virkelig godt. Søde mennesker der altid står klar til at hjælpe og uddele viden. Samtidig får du en slags foredrag om alt hvad du læser i divemaster bogen, hvilket gør at du får mere viden, men også får svar på spørgsmål hvis der er noget du ikke forstår. Udover det er det fantastisk dykning. Og du lære at dykke i strøm, hvilket kan være nyttigt hvis du vil have et arbejde andre steder i verden.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account