This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rejselystt

Hej!

Jeg overvejer at tage til Spanien for at lære dens kultur og sproget! Det siges at være svært at finde arbejde og derfor har jeg en opsparing jeg kan bruge, men det ville være rart at kunne arbejde lidt, måske i turistområderne. Men hvad gør man med løn?
    Skal Skat i DK kontaktes eller hvordan foregår det med udenlandsk indkomst?

jeg har planer om at være dernede i et års tid og hvis det bliver en succes, så regner jeg med at blive permanent.

Anonym Jens

Meddel til Folkeregisteret og Skat at du fraflytter landet. Hvis du bliver udenlands i mindst 6 mdr, så skal du ikke tænke på dansk skat. Du skal dog huske at tænke på noget forsikring – du bliver nemlig ikke dækket af den danske sygeforsikring mere.

Jeg ved ikke præcist hvordan det lige fungerer i ES, men højest sandsynligt køber du noget healthcare dernede og din arbejdsgiver trækker selv skat som det foregår herhjemme.

Der er dog nok nogle andre herinde som kan fortælle mere præcist omkring reglerne i ES.

Anonym cachaseiro

lad være med at fortælle folkeregistret at du tager derned med mindre du finder legalt arbejde dernede.
    du mister all skatte penge du eventuelt har til gode (men skatte gæld behlder man) og ferie penge fra året forinden kan blive kompliceret.
    det meste arbejder dernede er sort alligevel så lad være med at melde dig ud med mindre du vælger at bosætte dig der hvilket jeg dog kan anbefale.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account