This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

jeg er en pige på 19 år som den kommende fredag rejser 4 måneder til Thailand, Laos, Cambodia og Myanmar. Men nu hvor afrejsen pludselig er kommet så tæt på, er der lige et par spørgsmål som melder sig. Håber nogen har svar på et par af dem.

1. Jeg har købt malariapillerne doxycyclin til rejsen, men er lidt interesseret i at vide om I er nogen som har oplevet bivirkninger ved disse piller..?

2. Jeg ankommer med flyet til Bangkok og havde tænkt mig at rejse til Ko Tao den først uge mens jeg venter på visum til Laos. Men efter katastrofen på vestkysten, er jeg blevet lidt i tvivl om der overhovdedet er ledige sengepladser på en østkyst-ø som Ko Tao. Tænker der måske er lidt over-crowded..? Nogen som ved lidt om det?

3. Jeg rejser til Myanmar omkring april måned, og er interesseret i at vide hvad andres erfaringer har været med at rejse i dette land.. Nu synes jeg godt nok ikke jeg kan finde nogen indlæg om Myanmar her i forumet, men I må jo være nogen som har været der.. Og hvis I findes her; Hvordan vil I så anbefale at krydse grænsen fra Thailand til Myanmar?.. Med fly eller over land? Og hvor kan grænsen efterhånden krydses?.. Og hvordan mon det er at rejse alene som pige i landet?…

Det var vist det! Nu vil jeg gå ind og pakke rygsækken… -Anne

Anonym Anonym

Hej Anne.
    Måske kommer mit svar for sent, men her får du det lige alligevel… Min erfaring med doxycyclin er ikke så god; dvs., at jeg ikke selv har oplevet bivirkninger ved disse piller, men kender en del, der har. En af mine venner blev lysoverfølsom og kunne hverken tåle at opholde sig i solen eller saltvandet! En anden veninde blev så svimmel, at hun næsten ikke kunne stå oprejst… jeg selv har ikke fået bivirkninger, og jeg tror, det er de færreste, der gør det. Skulle det alligevel ske, er det bedst at stoppe med at tage pillerne, da bivirkningerne kan ødelægge hele glæden ved at rejse…
    Det var vidst det -held og lykke på rejsen (du er superheldig, jeg holder selv meget af både Cambodia og Thailand og planlægger selv at rejse tilbage dertil i den nærmeste fremtid.). Det er sejt, du rejser alene! Jeg har også tumlet lidt med planerne om at rejse alene næste gang, men er vist ikke helt klar på det…

God tur!
    Venlig Hilsen Louise

PS. mht. Myanmar har jeg selv prøvet på at undersøge, hvordan forholdene er for backpackere i landet. Jeg har ikke fundet ud af meget, men må sige, at det lyder som et farligt land. De folk, jeg har mødt, der har rejst i landet har frarådet mig at rejse dertil alene… Så tænk dig om en ekstra gang, inden du endeligt bestemmer dig. Men som sagt: jeg ved ikke så meget om det.

Anonym Erik

Hej Anne!

Jeg har været i Myanmar et par gange. Det er efter min mening bedst at komme ind via Yangons lufthavn, der foregår det hele ganske smertefrit. Det er et fantastisk land, men det er ikke så let at komme rundt. Vejnettet er ikke det allerbedste, så bustrafikken er noget træg. Men der er gode indenrigsfly til forskellige steder, herunder de største byer og til Ngapali strand.

Jeg tror ikke, at det er farligt at rejse rundt. Dog ville jeg holde mig fra den aller nordligste del af landet, men spørg dig for. I byerne kan du færdes sikkert, folk er utroligt hjælpsomme. Husk også, at du skal have kontanter med, visacard og andre cards accepteres ikke. Dollars eller euro i kontanter. Husk også at søge om visum. Evisa tjenesten er ude af drift for tiden, så du skal gå til et konsulat. Det er praktisk i bangkok, men gør det gennem et rejsebureau, så sliper du for en lang kø. Glæd dig– der er utroligt meget at se og opleve. Hilsen Erik

Anonym Bjarne

jeg syndes ikke du skal tage det så hårdt….. ..

Du skulle måske tænke dig om næste gang du skal ud og rejse så du ikke bare løber fra sted til sted.

Jeg har selv prøvet det men ved ikke rigtig hvad jeg skal give til dig af gode råd.

Måske skulle du næste gang inden du rejser se efter om der er noget galdt med de piller du tager med.

du skal ikke tro at du er den eneste der har haft det problem.

……

………..

…………..

Jeg ved ikke meget om det du vil have hjælp til men jeg håber at du lkunne bruge min hjælp.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account