This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MikkelB

Hej alle!

Min kæreste og jeg skal på ovenstående rejse til sommer 2012 i godt 1 måned!

– Vi starter i Dubai (Det er dog kun en mellemlanding – Men vi har 24 timer her – Hvad skal ses – Er det overhovedet muligt at komme ud af lufthavnen hvis ens tasker “bliver i lufthavnen” – Hvis ikke WHAT TO DO ??

– Vi ankommer til Singapore, og har ´tænkt os at rejse direkte op nordpå på østsiden af Malaysia (Hvad skal ses her? Hvor skal vi starte – vi har godt 12 dage)

– Efterfølgende har vi 8 dage på borneo (Og denne del er næsten planlagt

– Vi slutter rejsen ved Kuala Lumpur, og rejser videre hvis det keder os (Her er afsat 3 dage)

– Endelig afslutning i Singapore i 4 dage (Er der nogle gode hoteller til en fin pris – Vi vil gerne forkæle os selv lidt, men MAX 1500 pr. mand i 4 dage!

hvad siger i til vores umiddelbare plan – er der noget vi bare SKAL se, og noget vi ikke må gå glip af, vil jeg meget gerne høre fra nogle med erfaringer.

Det er første gang jeg selv rejser sådan, min kæreste har prøvet det før men vi glæder os 🙂

På forhånd mange tak

Anonym Thaysen

Hej

Vedr. Dubai. I kan sagtens tage ud af lufthavnen, metroen kører fra lufthavnen og ind til byen. Terminalerne i lufthavnen ligger laaaang fra hinanden, så undersøg først hvilken terminal i lander i, og hvilken i flyver fra.
    I kan tage metroen ud til Burj Kalifa, og tage et smut op på 128. etage. Bestil billet til dette hjemmefra over deres hjemmeside, da dette er væsentlig billigere end deres “spring over køen” billetter.
    I kan også tage metroen ud til Dubai Marina og tage en tur i Yellow Boats og se Atlantis og Burj Al Arab.

Vedr. Malaysia, langs den ene kyst ligger Tioman og Perhentian, langs den anden kyst Penang.. Alle absolut et besøg værd! Synes 3 dage i Kuala Lumpur lyder meget passende!

Anonym MikkelB

Hej Thaysen! Tak for svar…

Vi er lidt forvirrede omkring, hvorvidt det er tilladt at forlade lufthavnen når vi egentligt ikke tjekker ud af lufthavnen. Folk skriver lidt forskelligt på nettet.. Har du læst det et sted, og ved du om skal vi søge tilladelse til det? Vores tasker bliver i lufthavnen, idet rejsen jo er bestilt helt til Singapore.

Håber I kan hjælpe 🙂

Anonym Thaysen

Danskere får gratis visum/stempel i passet når vi ankommer til Dubai, der skal ikke søges noget på forhånd, så kan ikke se hvad problemet skulle være i at forlade lufthavnen.. Det er jo trods alt ikke et fængsel i lander i.
    Ved at det du nævner er et problem i ex Rusland, da man skal have visum på forhånd for at må forlade lufthavnen, men de regler har de ikke i Dubai, for danskere.
    Du skriver i “egentlig ikke tjekker ud af lufthavnen” det kan i jo bare gøre, i har jo forhåbentlig jeres billet til jeres næste flyvning, hvor i kan se hvor og hvornår i skal videre..
    Hvis du læser deres oficielle sider er det borgere fra lande som Irak og Afganistan der skal søge et 96-timers visa for at må forlade lufthavnen.
    Min største bekymring ville være vejret udenfor, de har jo ca. 45 grader på de kanter om sommeren.

Anonym raslyng

Thaysen har ret, I får et stempel og kan være i UAE i 30 dage – og I kan derfor frit forlade lufthavnen.
    Jeg har selv haft 24 timer i Dubai på vej til Indien. Vi lejede en bil med GPS og kørte rundt til de forskellige seværdigheder. Vi havde bagagen med i bilen, men den kan også opbevares i lufthavnen, hvis de ikke vil checke den ind hele vejen.

Anonym MikkelB

Okay, jeg ringede til ambasadden og de sagde at det var muligt at tage ud af lufthavnen uden visum når man var fra Danmark – Tak for hjælpen 🙂

Ud over dubai, har I så gode forslag til hvad der skal ses ift. ovenstående beskrivelse af vores rejse…

Vi er åbne for det meste, og vil blive glad for at høre om erfaringer fra andre!

Mange tak for hjælpen

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account