This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sabrina89

Hej.

Jeg skal ud og rejse, men har lige småt med tid til at sætte flere dage af til dykkerkursus.

Endten hjemmefra eller bide i det sure æble og gøre det på Bahamas, og bruge dage der.

bor i hobro, og har kigget på hadsund og ålborg. Nogen anbefalingeR?

Anonym Daniel

I mine øjne kommer det lidt an på hvor længe du skal være afsted..

Hvis du har tiden til at tage certifikatet på Bahamas så gør det! Hvorfor bruge penge på, at kigge på krabber i de kolde danske farvande når du for de samme penge kan se på smukke koraller og farverigt fisk? Du klarer let teorien på een dag (7-8 timer). Hvis du kan komme på et hold, hvor du er den eneste, kan du forberede dig på teorien hjemmefra og så tager det ikke ret længe:)

Anonym DanielJohansen

I mine øjne kommer det lidt an på hvor længe du skal være afsted..

Hvis du har tiden til at tage certifikatet på Bahamas så gør det! Hvorfor bruge penge på, at kigge på krabber i de kolde danske farvande når du for de samme penge kan se på smukke koraller og farverigt fisk? Du klarer let teorien på een dag (7-8 timer). Hvis du kan komme på et hold, hvor du er den eneste, kan du forberede dig på teorien hjemmefra og så tager det ikke ret længe:)

Anonym Apex

Tjaaa, sikkerhed er nu i sidste ende de Dkr. du kommer til at spare på.

Har selv taget flere certifikater (PADI- serien) i flere forskellige lande og jeg må sgisme indrømme at kvaliteten svinger gevaldigt.

Jeg har mødt temlig mange “flash- kursister” som kommer ud i dumme situationer fordi de reelt ikke har teorien på plads (praktikken kommer med erfaring) og som sætter både deres egn og andre´s sikkerhed overstyr.

Bottom- line : Check de forskellige udbydere og brug dem som du synes bedst om.

PADI- Openwater
    PADI- Advanced
    PADI- Rescuediver
    PADI- divemaster
    DAN- Rescuediver

Cya 100feet below

Anonym MelissaJuulsgaard

Hej

Jeg ville aldrig bruge penge eller tid på at tage det i Danmark. Tog mit Openwater i Honduras og Advanced i Thailand og selvom man bruger tid på det når man rejser, synes jeg klart også det er en del af rejsen.

Kan godt se ideen i at hvis du kun har en lille uge, gider du ikke bruge halvdelen af tiden på at tænke på at tage certifikatet. Og har også hørt at man bliver en bedre dykker af at tage det i Danmark, fordi forholdene er så hårde, men skulle også være enormt kedeligt og ikke mindst dyrt. Det eneste andet sted jeg har fundet prisen som næsten ligner Danmarks (og var stadig billigere), var i Australien, hvor man dykker i verdens smukkeste rev.

Nåh ja, ved ikke hvordan forholdene er på Bahamas, men i Honduras tog vi faktisk også alle pooløvelserne i havet, så var egentlig kun teorien som i princippet tog tid.

Jeg håber du finder ud af det og rigtig god tur.

Anonym Jesper

Hej Sabrina.

Der er en meget enkelt løsning! -gå ind på http://www.padi.com og tag alt teori online. Her ligger alle videoer, materialer og tests. Når du er færdig får du en kvitering som du printer ud og tager med til det sted du skal være på Bahamas. (tag gerne kontakt til dem inden så de ved du kommer) Når du så kommer der ud så får du en meget hurtig lille tjek quiz på 10 spørgsmål for at de kan sikre sig at det rent faktisk er dig der har lavet arbejdet hjemme fra. Du kan så nøjes med at lave de 5 pool øvelser og de 4 dyk i åbent vand som skal til for at gi dig dit PADI OWD certifikat.

-og glæd dig i øvrigt til det for dykningen er super på Bahamas. jeg har selv arbejdet som instruktør der ude i 2009.

Anonym Dennis

Hej.. Arbejder selv som proff dykker her i landet.. og vil sige du sagsten kan tage det sydpå, det er en noget støre oplevelse at dykke syd på i forhold til her i landet, men hvis du tager det her i danmark vil du med stor sikkerhed blive en bedre og mere sikker dykker da de forhold her oppe er noget vanskeliger at dykke under..
    og så forgår det på dansk så du 100% forsår den vigtige teori

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account