This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym monpezat

Der er mange steder på Koh Tao man kan lære at dykke, er der nogle der kender et godt sted hvor man kan tage dykker timer, og Evt. nogle gode dykke steder, og hvad koster det at tage dykker timer ?

MVH. Monpezat.

Anonym Anders (Abp)

Hej Monpezat..
    Nu har jeg ikke selv været der, tager første derned Feb. 06 men jeg er blevet anbefalet et sted der hedder
    Buddha View Resort der ligger på Koh Tao, det skulle være et af de bedst, et Basic Open Water kursus med en max dybte på 18 meter varer i 3-4 dage og koster 8,500 Baht (ca 1200 dkr).. Håber et hjalp lidt…

Mvh Anders (Abp).

P.S. Evt dette links kan hjælpe http://www.thailandsislands.com/

Anonym monpezat

Hej Anders, tak for det hurtige svar
    MVH. Monpezat.

Anonym Anonym

Der er masser af dykkersteder på Koh Tao – når du kommer frem, så spørg andre backpackers om deres erfaringer.

En god idé kan være at finde et sted der har en dels instruktør, det plejer at være muligt.

Anonym Peter

Har dykket en del på Koh Tao (været der 3 gange) !!
    Der er som sagt mange dykkersteder/skoler, hvor prisen mere eller mindre er den samme uanset hvor du kommer hen !!

Jeg har imidlertid benyttet mig af Ban´s Resort, da det er det ældste og “sandsynligvis” det største sted.

Fordele: Har forholdsvis nyt og godt udstyr, swimmingpool for 1 times træning (1. gangs øvelser), stor båd, hvilket betyder at man oftest sejler ud om formiddagen og først vender tilbage til aften – dermed større rækkevidde for fede dykkersteder !!, gode faciliteter med bar osv.
    Et PADI Open Water Diver certifikat koster omkring 1500-1600 kr (priser i 2003) inkl. ophold i lejlighed, undervisningsmateriale og 5 dyk.

Ulempe: Da det er et af de større og populære steder, er det forholdsvis godt besøgt, hvilket betyder at undervisningen til tider kan blive lidt hektisk !! Forstået på den måde at holdet måske kan bestå af 5-6 pers. af gangen med en instruktør og divemaster tilknyttet. Så det kræver du åbner munden, hvis der er noget man er i tvivl om eller blot har gode spørgsmål !!

Der findes også et andet sted, hvor ejeren er dansk (Jakob), tror nok det hedder Scandinavian Divers, men tjek evt. på nettet !! Et mindre sted, hvor der måske er mere tid til den enkelte, men det er altså på Ban´s hvor der er gang i den, både dag og aften/nat !!!

Ban´s Resort har naturligvis også dykkere fra mange forskellige steder, sidste gang var min Divemastere fra henholdvis Canada og Sverige !!

Go fornøjelse !!

Anonym Roar Solholt

Hej Monpezat!!

Vil bare lige fortælle dig at Buddha View er et fint sted at lære at dykke, men du skal bare være opmærksom på at det er MEGET stort, og at du derfor altid vil dykke med mange andre……….Hvis du søger en mere unik oplevelse så skulle du gå efter et af de mindre steder!!!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account