This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg kan anbefale Koh Tao. Rigtig fedt sted, hvor man virkelig kommer i dykkerhumør. Det er en lille ø, så ved ikke rigtig om det er noget, hvis du skal have hele familien med. Der sker ikke så meget andet end dykning og badning på nogle lækre strande. Men her er der ihvertfald mulighed for at komme ud og dykke med hajer. Der er rigtig mange der tager dykkercertafikat her.

Ellers er det også muligt på Phuket, der var jeg dog desværre ikke ude at dykke, da vejret ikke var til det. Og blev derfor rådet af mange til at tage til Koh Tao.

God tur og held og lykke med dykningen

Anonym tanjahnielsen

Hejsa… skal til thailand og arbejde i 3 mdr og har derefter inden skal hjem 2 ugers ferie hvor skal med familien et lækkert sted hen i Thailand – det er i midt okt – så er vel ved Phuket – Phi Phi og Krabi vejret er bedst der??
    MEN jeg har bestemt at nu vil jeg have dykker certifikat – har rejst en del men aldrig fået det, og sys jeg mangler det nu, MEN HVOR ER BEDST AT TAGE DET I THAILAND – SIKRET – FLOTTEST KORALREV OSV??? kan man efter taget det så dykke med ud og se fx skildpadder,. rokker, hajer osv.. 🙂
    ved intet om dykning, så savner råd om det og om kan “nå” og betale sig når kun har 14 dage badeferie.. og om sæson okt er ok med vejret til det….

Anonym Anonym

Hej… der findes et utal af dykker butikker de omraader hvor der er dykning. Jeg har selv opholdt mig i laengere tid paa koh tao, og dykningen der er da baade flot og forholdsvis sikker… det er aldrig 100 procent sikkert at dykke… Men vejret i oktober er som oftest bedre, som du selv naevner, paa phuket, phi phi og den side af thailand. Dykningen ved phi phi er osse fantastisk. Og oftest mere diversitet end ved koh tao, som efterhaanden er rimeligt udpint af de 1000 vis af dykkere der kommer hvert aar.
    Selvom du kun har 2 uger syntes jeg absolut at det er det vaerd. Det tager kun ca 3 dage. dag 1 teori og muligvis pool. Dag 2 dykker du i pool hvis ikke dagen foer og evt dit foerste dyk i havet og dag 3 dykker du og bestaar din teori og faar dit bevis. saadan er det som oftest paa koh tao, men ved at det kan vaere anderledes paa phi phi og phuket da der oftest er laengere til dykkerstederne. Her vil en del af teorien saa bare foregaa paa baaden. Det er osse tit muligt at tage familien med paa baadene hvor de kan snorkle og solbade mens du laere. proev dig frem og spoerg. Men bestil bare naar du kommer frem, Der er masser der konkurerer om lige netop dig, saa de skal nok give gode tilbud.
    PADI open water koster ca 1500 til 2000 kr. DET ER ALLE PENGENE VAERD
    Hvis du er i tvivl saa tag et discover scubadiving kursus som er billigere og hurtigere og viser dig o dykning er noget for dig uden at skulle igennem teori i lang tid. Du faar oftest dit discover scubadiving kursus trukket fra i prisen paa dit OW bevis
    God tur

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account