This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Jeg tog dykkercertifikat på Koh Tao i februar i år, og her var sigtbarheden super god. Men vores dykkerinstruktør fortalte, ligesom du selv skriver, at sigtbarheden et par måneder inden var helt elendig, så jeg vil også råde dig til at tage det et andet sted.
    Kender desværre ikke til nogen af de andre øer med hensyn til sigtbarheden, men håber du finder et sted med god sigtbarhed – for dykning er fantastisk!!
    God tur.

Anonym Fond Master

Hejsa,

Jeg paaregner at drage til Thailand til december for at dykke. Jeg har imidlertid ikke et certifikat endnu, hvorfor jeg oensker at tage det i forbindelse med mit ophold i Thailand. Som udgangspunkt havde jeg forstillet mig at goere det paa Koh Tao, men har hoert at december skulle vaere et skidt tidspunkt med hensyn til sigtbarheden paa denne oe. Er der nogle som har erfaringer omkring dette, og som evt. kender til at tage det paa Phi Phi islands i stedet, da dette eftersigende skulle vaere bedre i december maaned.

P.s hvis nogen ligger inde med priser har dette ogsaa interesse.

Anonym Kent

Der er mange gode øer i Thailand, men det er meget forskellig hvor god sigt der er ift. årstiden. Den bedste sigt i december hvor det samtidig er fantastisk dykning, er ved øerne PhiPhi og Ko Lanta og deromkring. Jeg synes, at du skal tænke på, hvad og hvilket du ønsker at opleve UDOVER dykningen, og lade dét være bestemmende for hvor du tager certifikatet.

PhiPhi (og Phuket) er der meget mere fart på end på fx. Ko Lanta hvor hastigheden på ALT er 25% af førstnævnte. Vælg PhiPhi hvis du også godt kan lide mulighed for natteliv og vælg Lanta hvis du er til afslapning og tilbagelænethed. En forskel på de to steder er dog, at på PhiPhi er der rig mulighed for rigtig god snorkling – dér kan Lanta slet ikke følge med.

Man dykker på samme dykkerdestinationer fra begge øer.

NB: nord for PhiPhi ligger Bamboo Island hvor man svælger i god snorkling. Husk at tage en dagtur til det sted. Slå dig sammen med nogle andre og smut derover 🙂

God tur.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account