This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jordomrejsen

I forlængelse af andet indlæg herinde vil jeg gerne spørge lidt mere ind til dykkercertifikater i Thailand – nok mere specifikt Koh Tao.

Der blev foreslået noget der hedder Crystal Dive, hvilket jeg har været inde og ser lidt nærmere på. Er der nogen der har nogle erfaringer med dette? Få 9.800 bhat får man PADI open water kursur, som tager 4 dage. Hvis må så bestiller det online får man 4 dages free acommodation med gratis. Så vidt jeg har forstået er dette 4 dage i en af deres bungalows, men der skal så 25 % depositum oveni. Hvor troværdigt lyder alt dette? Er der ikke nogen der har tid til en hjælpe med alt dette forvirrende virvar?

Anonym Jordomrejsen

Og lige en enkelt ting mere. Jeg har desværre både en mild astma og en voldsom høfeber (kun overfor græstypen engrottehale), så er det overhovedet muligt for mig at få lov at tage dykkercertifikat? Skal man have en lægeerklæring med og har lægen det der skal udfyldes så jeg kan tage den med og ise den dernede?

Anonym Cordua1

Der er mange forskellige mere eller mindre indviklede tilbud når det gælder dykker udd og overnatninger, så vær ikke skræmt af dette tilbud, det lyder ikke helt unormalt. med hensyn til din høfeber m.m så se lige den her læge erklæring som du skal skrive på. http://www.padi.com/english/common/courses/forms/pdf/10063-ver2-0.pdf
    Normalt er man kendt for at være meget lage med dette i Thailand, men det var måske en ide at tage forbi lægen først.
    ha en god tur

Anonym nikolaj

Det med depositum er meget normalt nogen steder… og har selv aldrig haft problemer med det heller ikke på Crystal -Nikolaj

Anonym Anonym

Hej
    Tog certifikat ved crystal i 2004 – kun godt at sige om dem.
    Hvis du har astma, synes jeg du skal snakke med din læge herhjemme inden du tager afsted. Hvis han/hun siger ok skal du hvertfald holde kæft med det der ude ellers får du ikke lov.
    Min mand har certifikat og har KOL og siger aldrig noget om det, det eneste problem er at han bruge mere ilt end jeg fx. gør. Men der går nok ikke så lang tid inden det er slut med at dykke 🙁

Anonym Cordua1

Bliver lie nød til at vende tilbage til den her så der ikke bliver for mange forvirringer.
    Håber du har set ovenstående link. Den får du udleveret får dit kursus og bedt om at skrive under på. Er du det mindste i tvivl så print den ud og tag med til din læge her hjemme. Hvis din læge siger god for det og stempler eller underskriver (tag den med på jeres rejse) så får du ingen problemer.
    Når det så er sagt så lidt om astma og dykning. Dykning er ekstremt sikkert fordi vi altid går med livrem og seler, derfor også alle disse sikkerheds forhold. Hvis din astma er forholdsvis svag og den i øvrigt er fuldt under kontrol burde der ikke være nogen problemer i at dykke med den. Når du alligevel bliver spurgt er det fordi at LUFTEN (ikke ilt!!) i tanken er meget tør og det kan fremkalde lidt problemer. Igen er det bedst hvis du spørger din læge.
    Med hensyn til høfeber kan det være et større problem, MEN hvis du tager dine forbehold så kan det også sagtens lade sig gørre. Du kan eller skal selvfølgelig ikke dykke hvis du er påvirket af din allergi. Men hvis du er upåvrket når hoper i båden om morgenen så skulle der igen ikke være nogen problemer. Det er forholdsvis begrænset med pollen på vandet, og luften i tanken er filtreret, så den indeholder intet andet end ren luft. Igen vil jeg dog anbefale at du snakker med din læge så du med god samvittighed kan oplyse at du ingen problemer har.

Det er ikke smart at holde problemer for dig selv og ikke snakke med din instruktør om dem, lige meget hvad de er!

Og at have astma betyder ikke at du behøver at bruge mere luft end andre. Faktisk er dte ikke unormalt at man høre fra eks. ovenstående at hendes mand bruge mere luft end hende, det gør mænd nemlig generelt.

Igen rigtig god tur! Håber i nyder dykningen

Anonym Tine

Ja, spørg din læge. Der kan være problemer med astma og dykning. Selvom dykning egentlig er sikkert, så bliver din krop og dine lunger altså påvirket af trykket når du er under vand. Jeg ved ikke meget om astma, men det gør din læge. Han/hun ved også hvor stærk din astma er. Nogen skal jo have meget medicin og andre bruger jo næsten intet 🙂

Høfeber tror jeg ikke gør meget, men igen det kommer an på hvilken høfeber det er. Min bror er fx aldrig påvirket i udlandet, men er MEGET påvirket i Danmark – bare der er det mindste pollental 🙂

Anonym Jacob

du kan sagtens få lov at dykke med astma, så længe den ikke har været i udbrud for nyligt, og den er mild. dog forlanger de en erklæring fra en læge at det er ansvarligt at dykke.

erklærer du på attesten at du ikke har astma og lignende når du har, så dækker hverken din egen rejse forsikring eller firmaet.
    og skulle der gå noget galt, så er det dig der skal betale for alt.

dykkede på koh phangan sidste lørdag, og min veninde har astma, og efter et hurtigt tjek hos lægen til 200 bht, så fik hun lov at dykke

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account