Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 2564. januar 2012 kl. 6:02 #3540564
class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-200019 bbp-parent-topic-3540552 bbp-reply-position-2 odd topic-author post-3540564 reply type-reply status-publish hentry pmpro-has-access">DanielJohansenDu skriver ikke hvilken af øerne tilbudet er gældende, så gætter bare på det er Trawangan. Det er trods alt der størstedelen af backpackerne befinder sig.
Prisen er ikke urimelig. Jysk Rejsebureau skal naturligvis have kommission for deres arbejde og man kan håbe og forestille sig at de har gjort et godt hjemmearbejde så de sender dig til et reputabelt sted. Når det er sagt kan I gøre det billigere ved, at arrangere det selv. Et OWD certifikat igennem PADI koster i omegnen af 3.000.0000 til 3.500.000 rupiah, og lidt billigere er det med SSI, hvor du ikke er nødsaget til at købe alt materialet. Det burde kunne lade sig gøre, at finde en dansktalende instruktør.
I kan finde overnatning i mange prislejer, men et simpelt rum klares let for 150.000 rupiah (for to personer), det vil sige at I med lidt held måske kan spare over 1.000 kr per person og det er måske også vær, at tage med 🙂
Rigtig god tur!
Ja, det er Trawangan.
Okay, er det nemt at finde de her dykkercentre, PADI og SSI, på øen? Eller ligger de langt fra hinanden? Det jysk rejsebureau har tilbudt er dykker certifikat gennem Blue Venture.
Er det nemt selv at arrangere? Det lyder til du taler af erfaring? 🙂
Ved du hvor på øen det ligger?
Ja det lyder til at man kan spare en del penge!
Og er det risikabelt at bestille dykker certifikat, når vi er dernede? Jeg har ingen anelse om hvor populært det er at tage dykkercertifikat der.
PADI og SSI ligger det også på Trawangan?
Jeg har måske ikke formuleret mig klart nok. Jeg prøvede at undgå at gøre det forvirrende, men har vidst skabt det scenarium alligevel. For lige at rette op på misforståelsen er PADI og SSI navne på kommercielle dykkerorganisationer. Langt størstedelen af de dive shops du finder i sydøst Asien, der retter sig mod turisme, samarbejder med en af de organisationer.
Blue Venture er mig bekendt kun mellemmand. Virksomheden samarbejder med en langt række virksomheden over hele verden. Det vil altså sige, at du booker gennem JYSK, som booker gennem Blue Venture der herefter booker et kursus ved deres samarbejder på Gili Trawangan. Det er samtidig, hvad gør prisforskellen. Fordelen er naturligvis, at Blue Venture har kvalitetskontrol og I bør være sikre på, at de henviser dig til et rigtig godt sted. Men lige som at læse et råd herinde, på TripAdvisor eller i en guidebog KAN informationen være uddateret. Ikke dermed sagt at det nødvendigvis forholder sig sådan og vil ikke forholde mig til Blue Ventures forretningsgange. Mit råd er ikke at booke noget før I ankommer.
Jeg besvarede et indlæg igår for en fyr der skulle til Sharm el Sheikh og ønskede at tage dykkercertifikat. Det er en af de sidst oprettede tråde herinder, du kan eventuelt kigge derinde, hvad der står i forhold til valg af operatør mv. Hvis du mener noget andet med risikabelt, må du meget gerne uddybe det og så kan jeg prøve at svare efter bedste evne. Jeg er ikke helt sikker på, om jeg læser dit indlæg rigtigt.
Gili øerne ligger ud for den nordvestlige del af øen Lombok, der er omkring 20 km til Bali derfra. Trawangan ligger mest vestligt og dermed længst væk fra fastlandet 🙂
Hejsa 🙂
Min veninde og jeg skal ud og rejse d. 1/2, og har derfor besluttet os at tage dykkercertifikat på Giliøerne.
Jeg vil høre, om der er andre der har taget dykkercertifikat, og hvad har det kostet for jer/dig?
Vi har fået hjælp af Jysk Rejsebureau og de sender os foreslag om at købe den hjemmefra.
For…
– 6 dage
– 5 overnatninger
– Dykkercertifikatet + instruktør osv.
Koster det 464 euro pr. person (der er ingen frokost eller aftensmad med).
Er det en fair pris?
Hilsen Nanna 🙂
Jeg er netop kommet til Bali efter 9 dage paa Gili Air med kaeresten. Vi boede paa Villa Karang som var et lille jule paradis for os. Jeg tog mit PADI dykker Certifikat hos Karang Divers som holdt til netop paa det hotel. Jeg kan kun tale godt om Alex og Dante som driver butikken. De er helt vildt flinke og meget, meget dygtige. Dyk omkring Gili oerne er noget I kan glaede jer til. Der er virkelig mange skildpadder og selvfoelgelig flotte fik. Desvaerre er der ikke de flotte og faverige koraller pga dynamit fiskeri, meen bortset fra det er det virkelig godt.
Karang divers har en soester forretning paa Travangan, saa dem vil jeg da anbefale jer, hvis I bor paa Gili T. Det kostede mig 3.5mio rupiah, ca 2300kr at faa PADI certifikatet. Det er en meget lille butik saa naar du dykker saa er det kun dig og instruktoeren. Det er saa fedt! Vi saa baade fra Blue Marlin og andre, hvor der var 20 personer eller flere om bord – sikke et crowd under vandet!! Jeg ved af gode grunde ikke om holdene hos karang divers paa Gili T er lige saa store, hvis de er, kan I jo overveje at tage 3-5 dage paa Gili Air, mens I tager jeres PADI certifikat (Jeg fik anbefalet PADI over SSI, da dette skulle vaere mere anerkendt).
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.