This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Pilehoej

Hej Alle

Står og skal rejse 3 mdr i asien til næste år og vil i den forbindelse tage dykkercertifikat på Koh Tao(Thailand). Jeg rejser i starten af Marts og vil gerne tage det med det samme så jeg kan bruge det resten af rejsen rundt.

Nogen der kan anbefale et af de mange centrer der ligger der?

Mvh
    Pernille

Anonym julie

Siam Divers. lille og intimt, rigtigt gode intruktører og rar atmosfære. Ligger i Sairee beach ved arkaden. De store som fx Ban er som en fabrik der bare pumper ud. Der kan man være 15 på et hold, hos siam var jeg på et af holdene alene, et andet var vi tre på. (Er divemaster nu). Det koster mere eller mindre det samme. Sørg for at få dem til at betale transport og accomodation, det gør de hvis man beder om det og evt mad uden for sæsonen. God fornøjelse.

Anonym lone traveller

Jeg gik også hele sairee rundt, og jeg endte med Seashell Divers. Lille, intimt, god båd (med snacks), nyt gear, fede bunaglows (der er med i prisen). De er desuden nogle af de første, der tager ud om morgenen inden det bliver crowded.

Hvis du kan lide meget sikkerhed, så er det også stedet. Synes næææsten de gik for meget op i det nogen gange.

Anonym Bubu

Jeg må give de andre 2 ret i at det som regel er fedest med et lille og intimt sted, men jeg og min kæreste tog vores Open water og Open water advanced og vi gjorde det på Ban´s:)
    De bedste instruktører, de bedste både og udstyr. Det virker bare og så giver de utrolig god rabat på deres hotel, så man kan få et værelse til 200 bat pr. nat (kvalitets værelser).

God tur:)

Anonym Pjuske

Jeg tog det hos Buddha View Dive Resort, et af de store steder, som ligger på den sydlige del af øen (Ao Chalok Ban Kao). Der kan man bo billigt samtidigt med. Der er ikke den intimitet som ved de mindre steder, men til gengæld møder man en masse “fede” mennesker, som man sagtens kan have det sjovt med om aftenen også, når dagens teori/dykning er overstået. Udover det er denne lille velbeliggende bugt absolut et af de skønneste steder på øen. En kort spadseretur giver mulighed for at opleve hhv solopgang og solnedgang til den ene eller anden side. Masser af gode snorklemuligheder ( revshajer f.eks.) Jeg tog dertil for at tilbringe en uge, men endte med at være der 3, og har besøgt stedet en gang til siden. God tur!

Anonym Daniel Madsen

Et lille godt råd er du kan tage noget tærning hjemmefra.. teori og pool dyk. Når du så kommer frem mangler du kun åbenvands dyk.

Eller tag det hele her hjemme. Du kan blive Open Water i dk for ca. 3500, og det er klaret på en uge…

Det er også fedt at dykke herhjemme.. :o)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account