This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym lbj

Hej.
    Vi er to piger som har planlagt en tur til Honduras..
    Vi har besluttet os for at tage til Utila, da vi har hørt at det skulle være et rigtig godt sted. Men vi er nu blevet itvivl om vi skal vælge det ene eller det andet sted.
    Er der nogen som er nogle erfaringer med dykning på Utila??

Anonym Stineaa

Hej,
    vi er to piger, som skal rejse rundt i Mellemamerika i sommerferien.

På Utila vil en af os tage et dykkercertifikat og den anden blot have nogle fundives. Vi er dog splittet ml. to hotels, som begge udbyder dyk og bosted, nemlig Mango Inn og Cross Creek Dive Center. – Er der nogle af jer, som har erfaringer med et af de steder, eller kender til begge og kan foreslå et fra et andet?

Efter vores besøg i Honduras vil vi tage en bus til Costa Rica, hvor vi tænker at være i 3-5 dage. Er der noget I tænker, som vi BARE ikke må gå glip af der?

Herefter tager vi en bus videre til Panama og vil igen spørge, om I kender til steder, som man bare må opleve der?

Til slut – mht. transporten, er der nogle busselskaber, som i kan anbefale eller er alle rimelige i priser og hvad ligger disse priser på? Fx. fra Honduras til Costa Rica?

På forhånd tak for svar 🙂

Anonym DanielJohansen

Jeg elskede Utila og har kun hørt folk der har haft det på samme måde.. Der er noget specielt over stemningen og atmosfæren på øen der oser af tilbagelænethed.. det handler kun om to ting, diving og drinking, i nævnte rækkefølge. Hvad der gør øen rigtig god er at den ikke besøges af andet end backpackere, i hvert fald ikke for et par år siden da jeg var der. Der var absolut ingen turister og børnefamilier.

Vil helst støtte de lokale på rejser så dykkede med Parrots Dive Center som er den eneste lokalejede diveshop på øen. Alfred og Tatiana der ejer steder er helt unikke mennesker der giver dig den varmeste og mest hjemlige følelse. Samtidig er det billigt. Min kammerat tog open water der kostede det samme som advanced open water, nemlig 275 USD inkl. udstyr, accommodation og to fun dives. Jeg tog selv EFR og rescue diver, men kan desværre ikke huske priserne længere. Instruktørerne var meget professionelle og havde en meget mere grundig tilgang til tingene end hvad jeg har oplevet nogle som helst andre steder i verden, specielt sammenlignet med steder som Thailand og Filippinerne. Et lille minus er tilgengæld at deres udstyr er af ældre dato og ikke så lækre brands som andre steder.. men det er begrænset hvor meget mere man kan forvente til den pris i min optik. Du har adgang til et fuld udstyret køkken med deres accommodation også så I kan lave jeres egen mad og omtrent 15 mtr fra deres dormitories ligger Tranquila Bar der er en de mest populære steder på øen sammen med Bar in the Bush og Treetanic..

Anonym Miss Adventure

‘Jeg tog både Open Water og Advanced på Cross Creek Dive Center på Utila forrige sommer… og åhh… hvor vil jeg dog bare gerne tilbage detil…. tilbragte 10 dage der… og det var sååååå fantastisk!!! Vildt fed ø…. og totalt gang i den på barerne og aftenen 🙂
    Åhhh… Bar in the Bush… og Treetanic…. så drømmer man sig lige tilbage til en vild sommer 🙂

Er forresten blevet totalt bidt af dykning… og om 7 dage rejser jeg på dykkerferie.. 14 dage på Maldiverne 🙂
    Så pas på… det er vanedannende 🙂

Anonym LoveUtila

Utila er fantastik 🙂 Jeg var der i november sidste år, og elsker det.. Stemningen er nemlig helt speciel – en helt uforstyrret verden, hvor folk går rundt i bare tæer og alle kender alle.. Jeg boede og tog også open water på Cross Creek og kan varmt anbefale det.. Dygtige og rare mennesker og så er der bare gang i den.. Men efter min opfattelse virkede mange af dive centrene til at minde om hinanden dernede. Men i går ikke fejl i byen med Cross Creek hvert fald.. Og der er rigtig meget at se “under overfladen” på Utila, så jeg siger bare god tur!! det er virkelig en oplevelse..

Anonym LoveUtila

Utila er fantastik 🙂 Jeg var der i november sidste år, og elsker det.. Stemningen er nemlig helt speciel – en helt uforstyrret verden, hvor folk går rundt i bare tæer og alle kender alle.. Jeg boede og tog også open water på Cross Creek og kan varmt anbefale det.. Dygtige og rare mennesker og så er der bare gang i den.. Men efter min opfattelse virkede mange af dive centrene til at minde om hinanden dernede. Men i går ikke fejl i byen med Cross Creek hvert fald.. Og der er rigtig meget at se “under overfladen” på Utila, så jeg siger bare god tur!! det er virkelig en oplevelse..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account