This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Daniel_Leire

Hej
    Vi er to der skal til sydafrika fra den 1/1 2011. Vi ville høre om der er nogle der har gode steder man kan tage et dykkercertifikat og hvor meget det koster? Vi skal videre til Indien efterfølgende, men vi ville gerne have det så tidligt som muligt..

Håber du kan hjælpe.
    Hilsen Daniel

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Jeg er lige ved at sige til jer at I bør tage dykkercertifikatet hjemmefra, så I har frit spil til at dykke når I kommer til Sydafrika. Der er simpelthen så mange fede dykkeroplevelser i Sydafrika (og Mozambique hvis I når tæt på den nordøstlige del af SA). Problemet er også, at dykkerforholdene i SA nogle steder kan være lidt vanskelige (meget strøm) og det kan måske derfor være et vanskeligt sted at lære at dykke.

Det bedste dykning i Sydafrika (mht. dykkeroplevelser) må helt klart være Umkomaas (Aliwal Shoal) og Protea Banks. Jeg har desværre kun været ved Aliwal, men her så jeg masser af forskellige hajer, delfiner og masser af andre interessante ting.

Anonym Apex

Tag certifikatet hjemmefra.
    Har dykket flere gange i ZA, senest Umkomaas og Protea Banks (Addict divers) og i bur 3 dage med WhitePointers ved seal island, dyer island samt Simon Town.

Der er strøm og vandet kan forekomme koldt (7-8 grader) og det er vigitgt at være opmærksom på bundforholdene som kan skabe rimlig turbulente strømme.

Husk på, at det handler om jeres oplevelse og sikkerhed som jo skal være i top 🙂

Have a nice 1.

Anonym Daniel_Leire

Okay.. Tusinde tak for jeres svar..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account