This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jacob_Andersen

Hej alle!

Jeg rejser til Bali og Australien til August og 6 måneder frem. På Bali har jeg 11 dage, hvoraf jeg skal bruge 5 på at tage dykkerkursus. Jeg er blevet anbefalet både Nusa Lembongan og Gili Trawangan. Hvilken ø skal jeg vælge? Jeg tænker både i forhold til, hvad der er nemmest at komme til, billigst, bedste strande, bedste dykning, bedste stemning osv.

Håber i kan hjælpe 🙂

/Jacob

Anonym amboye16

Nusa Lembongan og Gili T har hver deres fordele.

Jeg ville klart foretrække Lembongan, men det er jo ud fra mine præferencer.

På Gili er der MANGE flere turister og derved har dykkerfirmaerne også fundet ud af, at de kan tage mange flere med pr. dykkerbåd. Jeg bliver stresset, når der er alt for mange ombord, som skal i vandet samtidig -men det kommer jo an på, hvordan du har det med det.

Lembongan er også mest uberørt. Der er de flotteste koraller og det mest varierede dyreliv. Til gengæld er der rigtig mange skildpadder rundt om Trawangan. Vi så dog også skildpadder på Lembongan hvor du også kan være heldig at se djævlerokker og klumpfisk.

Der er en del strøm ved Lembongan hvilket taler for, at folk der skal tage dykkerkursus måske skal begynde ved Gili T. Til gengæld hvis du har taget det på Lembongan, så er du rustet til det meste bagefter.

Det tager ca. en halv time at sejle fra Sanur til Lembongan. Det tager lidt længere tid at sejle til Gili fra Padangbai. Jeg husker ikke præcis hvor lang tid. Måske halvanden time eller der omkring.

Gili T har nok de bedste strande og den bedste stemning, hvis du godt kan lide masser af backpackere og fest og farver. Der er meget mere roligt på Lembongan.

Du kan læse om vores oplevelser på Lembongan her: http://www.annemarieograsmus.blogspot.dk/2014_08_01_archive.html
    Vi dykkede med Bali Diving Academy og var fuldt ud tilfredse.

Rigtig god tur
    Anne Marie
    https://www.facebook.com/annemarieograsmus?ref=hl

Anonym Maja

Hej Jacob.
    Jeg kan ikke tale for Lembongang – der var jeg ikke, men jeg tog mit dykkercertifikat pp Gili T, hos Trawangan dive. Det var helt fint. Var dog ikke den store dykkerfan, men dive instructoren pressede ikke på, så jeg endte med at føle mig ok tryg. Vi havde et par dyk i tulamben på bali hvilket jeg synes du bør overveje hvis du er vild med at dykke og vil se noget helt fantastisk!
    Gili t var vores favorit i den måned vi brugte. Vi startede i Kuta med at surfe, så til gili og tage dykkercertifikat, så tilbage til bali og rejse rundt og så tilbage til Gili igen fordi vi savnede ølivet. Der er afslappet, god mad, gode overnatningssteder, feststemning, trekking på Lombok (naboø) og hvis man går rundt om hele øen, finder man helt sikkert et lækkert spot man kan være for sig selv på. Jeg ville gerne tilbage. Hvis du har flere spørgsmål kan du bare skrive 🙂

Anonym Jacob_Andersen

Tak for jeres svar 🙂

Maja, synes du der var for meget fest på Gili? Altså går der Sunny Beach i den? 🙂

/Jacob

Anonym Cecilie

Jeg ville tage til Gili Meno. En hygge lille ø hvor man kommer væk fra alt

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account