This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym drafter

Kæresten og jeg har netop bestilt en rejse til Sharm El Sheikh. Jeg er imidlertid brug for et refresh kursus ifølge atlantisrejser hjemmeside. Er det bedst at bestille via dem eller opnår man den bedste pris, ved at opsøge andre dykkercentre i byen. Der er ikke tale om den ville dykkerrejse, men blot et dags tur eller to. Jeg har før været på Bali under en backpackertur til Australien, og her gik de ikke så hårdt op i hvor gammelt ens dykkercertifikat var, så er det ikke muligt at læse lidt på det hjemmefra og så dykke uden refresh kursus, da jeg allerede har dykkercertifikat, som er ca. 8 måneder gammelt.

Anonym DKZeus

Nu har jeg selv dykket en del nede i ægypten og derfra ved jeg også at der er mange dykker selskaber dernede, da ægypten nu er et af de bedste steder i verden. Problemet ved de her private selskaber er dog nogle gange at de ikke overholder visse regler omkring natur beskyttelsen og sikkerheden ombord. Men disse selskaber er til tider billigere at dykke med. Ang. at tage en refresh kursus, så gjorde jeg det dernede, men følte lidt det var spild af penge og da det kun er otte måneder siden du har dykket, synes jeg ikke det burde være nødvendigt, men igen, føler man sig ikke så sikker på om man kan huske basic, så kan man altid gøre det. better safe than sorry.

– foruden atlantis rejser er masser af selskaber du kan dykke med dernede, som enten har samme pris eller lavere, oftes er det meget de samme priser.

– hvert dykker selskab har deres regler omkring refresh

håber det hjalp lidt

mvh

Kent Ravn

Anonym geust

Jeg har selv været med Atlantis Rejser i Sharm og dykke et par gange, og vi har altid brugt det dykkercenter som Atlantis bruger, og vi bestilte dykningen gennem dem.

Dykkerselskabet vil sikkert sende dig på et refresh kursus, og der mener jeg det er et spørgsmål om din holdning til dette refresh kursus. Ja, det er lidt “spild af tid og penge”, at bruge en dag på dette, men det er jo også for din sikkerhed, og hvis man er lidt usikker, rusten i dykning, ikke særlig erfaring mm, syntes jeg at det viser at dykkercenteret er seriøst.

Jeg har selv prøvet en gang “cowboydykning” (i Indonesien). Her spurgte de ikke engang efter vores certifikater???, og på et dyk duede min lejede regulator ikke – den viste at luften var mellen 100 til 200, så jeg måtte afbryde dykket, da vi lige var kommet ned på 20-25 meter. Har nu købt min egen regulator!

Så jeg vil anbefale du/I tager refresh kursuet- det er din sikkerhed det drejer sig om, og det ville være “sur røv” hvis der skete et uheld.

God rejse.

MVH Tine

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account