This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Kan en og anden anbefale dykkersteder i Egypten, ud over Sharm El Sheik ? Må gerne være småt, blot man kan finde seriøse dykkershops der.

Hej Jacob

Der er tre fremtrædende dykkersteder i Ægypten. Det er Sharm, som du nævner samt Dahab og Hurghada.

Dahab er en lille hyggelig -tidligere- beduinby, der nu er et stort backpackerhangout.

Hurghada er præget af store hoteller m.m.

Begge steder byder på god dykning, og der er mulighed for at tage ceritfikat begge steder.

Hav en rigtig god rejse

Mvh
    Kenneth

ja der r et oki sted der geder dahab med meget gode muligheder for at komme til ta dykke for en remlig pris ligger ca 200 km fra Sharm El Sheik
    og massere af backpackers fedt sted ;0)

Anonym Anonym

Hej – det fedeste pt. har jeg hørt skulle være Masa Alaam (ikke helt sikker på stavningen). Der er til gengæld ikke andet at komme efter end dykningen, men det skulle også være helt i top.

Anonym Thor

Hejsa!!!
    klart det bedste sted i Egypten er Sharem, derefter kommer Dahab, med det legendariske “blue hole”….har ikke været i hurghada, men har hørt lidet flaterende rygter, i form af begyndende smadret rev, og lidt for mange charter turister….
    Ellers er det også godt længere nord på fra Dahab (mod Israel!)………

Hygge og fed tur…

Ps, hvis du er lidt af en dykker haj, skal du dykke til thistlegorm, et sunken Engelsk fragtbåd fra 1940´erne, ligger udfra Sharm, på 18-30 meters vand…Fedt dyk!!

hygge og ha en bragende tur

Anonym uo

hej

Anonym Blop

Jeg ved ikke om det er mangel på eventyrlyst der får de overstående til at anbefale steder som Hurghada eller blot mangel på fantasi…..tag syd på langs kysten her finder du et nyt dykkersted for hver 100 meter og et dykkercenter for hver kilometer men de bedste steder finder du syd for Marsa Alam,hvis du har mod på det så er området der grænser op til Sudan et af verdens bedste dykker områder,regn med primitive forhold indkvartering i telt osv.men dykning i verdensklasse.

Anonym Anonym

ja det er jo ok

Anonym Klaus Jørgensen

Den mere luxusprægede ferie kan afholdes i El Gouna ( Ren hotel og turistby, uden generende lokalbefolkning og med højt sikkerhedsniveau.) Ligger ca. 30 km nord for Hurgada på Rødehavets østkyst. ( Modsat Sharm El Sheik.)

Anonym Emil

Der er Ras Muhammed. Det er en national park undervandet. En heldagstur fra Sharm. Men det hele vær!

Hilsen Emil på 12 .. 😛

Anonym Emil

Der er Ras Muhammed. Det er en national park undervandet. En heldagstur fra Sharm. Men det hele vær!

Hilsen Emil på 12 .. 😛

Anonym Peter

Jeg ville helt klart vælge Dahab, der er fantastiske dykkersteder, bla. Bluehole, eel garden, islands og mange flere. Der er en del proffessionelle dykkercentre i Dahab og efter min mening har de rigtigt godt styr på udstyr m.m.

Mht indkvartering kan jeg helt klart anbefale Dahab Coachhouse, det drives af et dansk par. Fantastisk roligt sted, ca 50. meter fra stranden, altid rent og pænt på stedet.

http://www.dahabcoachhouse.dk/

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account