Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3535787
     DeXter

      Scandinavian divers ligger på Mindoro/puerto Galera..

      #3535794
       Carsten

        Tjek http://www.abwonderdive.dk , de to danskere der ejer og selv står for undervisning på puerto Galera. Kan varmt anbefales og dykningen er også fantastisk og alsidig.

        #3535784
         miliby

          Hej

          Min kæreste og jeg skal til Filippinerne i 2 uger i april. Vi vil gerne dykke, men han har ikke dykkercertifikat. Nogle der kan anbefale en dykkerskole? Vi forestiller os at det skal foregå i Puerto Galera eller Boracay.. Vi lander om eftermiddagen i Manila og vil egentlig gerne videre samme dag.. Nogle der har erfaring med det, til et af de nævnt områder?

          #3535979
           vic20065

            Hej Miliby

            Puerto Galera / Sabang Beach er et super sted at Dykke og Tage Dykkercertifikat ( tog det selv der Feb 2010).
            Der er Mange dykkershops på Sabang Beach Engelske;Tyske,Scandinaviske OSV. Jeg Tog selv på Divers Cafe,
            der ligger ca. midt i Sabang Beach (lidt før Big Appel Diveshop)
            Det var/er en Engelsk instruktør, men det var intet problem for mig,
            Jeg valgte også en Tekst bog på Engelsk, selv om der var Dansk men det var nemmere for alle og intet problem for mig.
            Jeg tog et Open Water Diver Cert. incl 5 dyk , Tekst bog og PADI Cert/reg. for 13000 PHP Meget rimeligt.
            De er dygtige og har fint udstyr.
            Hjemmeside = http://www.diverscafe.4t.com/
            Med Hensyn til Transport til Puerto G, så kommer det an på hvornår i kommer til Manila. De sidste Både Til Sabang B og Puerto G. Sejler Sidst på eftermiddagen ml 1600-1800
            og det tager mindst 2timer (regn med 3 ) timer med Bus Fra Manila (og bussen går ikke fra Lufthavnen , så i skal først til en busterminal) Så ja hvis i ankommer om morgenen/form så er det ok, men ellers bliver i nødtil at tage en overnatning et sted.

            VH Thomas

            #3535981
             vic20065

              Hov

              Glemte at skrive, det er ikke noget problem at læse det dykker teori der er om aftenen, det er ikke så svært og jeg havde intet læst hjemme fra. Kursus tager 3-5 dage, jeg tror jeg læste ca. 1 time om dagen, der er massere tid til at bade, ta på ture osv.

              VH Thomas

              #3535982
               vic20065

                Hej Igen

                Kan også skrive lidt om Boracay, det vil være muligt at komme til Boracay samme dag, Efter i er kommet til ankomst hallen skal i tage en taxa eller en shuttelbus til indenrigslufthavnen
                Der skal i med et fly til Caticlan (man kan også tage fly til Kalibo men så skal man kører ca.90 min i minibus for at komme til havnen i Caticlan) Sidste båd fra Caticlan til Boracay sejler ca. 2200.
                ( god ide at regne med forsinkelser, det er Filippinerne).

                Om Boracay vil jeg sige det er et meget fint sted (mange turister & dyrerer end de fleste andre steder) Der ligger også mange dykkershops langs stranden så der er nok at vælge mellem.
                Vi, har været der nogle gange og synes at det er lidt for turisted og bliver kedeligt efter nogle dage, men det er smag og behag.

                Husk at booke Hotel spec. omkring det Kinesiske nytår (super højsæson) ellers kan man næsten altid finde noget at bo i
                , men hvis i kommer om aftenen er det naturligvis også en god ide at bestille Hotel.

                Hvis i vil vide mere så bare spørg.

                VH Thomas

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account