Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3500202
     Backpackers Online

      Hej ukendte!

      Er der nogen derude der kunne fortælle om gode dykkersteder i det syd Franske eller Nord Spanske
      både hvad angår Dyk og Logi

      #3500203
       Backpackers Online

        Hej Noget af det bedste dykning I Middelhavet, skulle være ved Costa Brava. Specielt Islas Medes (øer) udfor Estartit, skulle være flotte.
        Der er dykkercentre i Estartit, Callella d. Parafrugell, Palamos. Udfor Callella d.P. er der flotte undersøiske skær, udfor Palamos ligger der et udmærket lille vrag på ca. 30m. (sænket til formålet, men OK). Sigten er god efter Middelhavsstandard. (der er masser af information på nettet under costa brava. Har til gengæld ikke kunnet finde noget i Biscayen. Der skulle også være udmærket dykning i sydfrankrig (Middelhavet)b.la. vrag. Men jeg har ikke rigtigt kunne finde så meget på nettet (på andet end Fransk i hvert fald). Jeg snakkede med en franskmand da jeg var på Costa Brava. Han mente sigten var bedre v. Costa Brava, end v. den Franske Middelhavskyst.

        Overnatning kan jeg ikke rigtigt hjælpe med, da jeg boede på Camping. Der er udmærkede campingpladser i Callella del Parafrugell.

        Hvis du finder Info om Dykning i Sydfrankrig, og ved Atlanterhavskysten, er du velkommen til at sende mig et tip.

        #3500336
         pjosker

          Hej Mogens.
          Jeg har netop haft 6 dyk på Islas Medas v/l’estartit, og der er ganske rigtigt flot. Øerne er jo fredede, så der er masser af fisk og blæksprutter. Det er 3. år i træk, vi dykker ved øerne og vi kommer igen til næste år. Vi dykker med El Rei del Mar, som ligger på hotel Panorama (begge dele kan findes på nettet). Hotellet er ganske udemærket og billigt. I juni gav vi 34 euro pr. person pr. dag for et dobbeltværelse med halvpension med udsigt til Islas Medas. Du er velkommen til at skrive til pjosker@ofir.dk, hvis du ønsker flere oplysninger.

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account