Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3535651
     Hudtloff

      Hej!

      Vil høre om der er nogen som har erfaring med at dykke i Thailand? Hvor er der gode steder – altså ikke nødvendigvis billig, men hvor tingene fungere og er i tip top? Hvad mht. vest og øst kyst i november-december måned? Har hørt at en af “siderne” skulle være lukket ned i den periode pga. monsun!? Sandt eller Falsk?
      Skal måske siges at stedet skal kunne give mig et dykkercertifikat.
      Har læst her og hørt andre steder at der er nogle forskellige meninger om hvorvidt man skal have en lægeerklæring ! Nogen der kan giv mig et endeligt svar?
      Men mest af alt, hvor er de bedste (læs: flottes, livligt mht. dyr) steder?

      Tak Tak

      #3535652
       DanielJohansen

        Der vil muligvis være nogle små øer i den sydligste del af den Thailandske golf som er lukket i den periode, men det er meget længere syd end hvor de fleste turister og backpackere bevæger sig til.

        Det mest populære sted, at certificere sig er den lille ø Ko Tao som ligeledes ligger i den Thailandske golf (østsiden). Noget der ligner 25% af alle verdens dykkercertificeringer sker her.. øen plejede at have et rigtigt backpackerwipe, uden resorts og el fra generatorer, men det er blevet noget mere turistet gennem de seneste år. Ikke desto mindre er det stadig et af de billigste steder, at få dykkercertifikat og så er relativt ‘nem’ dykning. Er du på Ko Tao ligger Ko Phangan med de berømte og berygtede Full Moon parties, kun et spytklat væk og er da også et spændende besøg for et par dage.

        Jeg mener dykningen i Andamaner havet (vestsiden) er en smule bedre og rigt end golfen, men der vil sikkert være andre der er uenige. Anyway.. den utvivlsomt(!) bedste dykning i Thailand finder du ved Similan øerne som har et par sites der rangerer blandt de allerbedste i verden. Her spottes i perioder manta- og eagle rays samt hvalhajer. Øerne er lige præcis åbnet igen når du rammer Thailand og besidder i min optik nogle af verdens bedste strande, men det er helt subjektivt:)

        Når du finder en diveshop du føler for og skriver dig op, vil du blive bedt om at udfyldte en formular. I denne formular skal du svare på en række sundhedsrelaterede spørgsmål, så som hvorvidt du tidligere har lidt af epileptiske anfald, om du har astma o.l., hvis du er nødt til at svare JA til et af disse spørgsmål vil du blive bedt om at gå til en læge for, at få lægeundersøgelse og efterfølgende lægeerklæring. Det er naturligvis for din egen sikkerhed:)

        #3535653
         DanielJohansen

          Jeg skal lige tilføje, at jeg har taget alle mine certifikater via PADI. SSI er også temmelig udbredt i Thailand og om de gør det på samme måde kan jeg ikke love.. ikke desto mindre læner de to organisationer sig meget op og ned af hinanden når det gælder undervisning, så kunne ikke forestille mig andet. Tager du det via SSI er du i øvrigt ikke tvunget til, at kaste 2-300 kr. efter teorimateriale hvis stedet har noget til udlån, så det kan du da have med i dine overvejelser:)

          #3535655
           backpacker :-)

            du skal helt klart tage til koh tao og til koh phiphi! der var jeg og det er virkeligt de mest optimale dykkerforhold der

            ps tag ved PADI

            #3535656
             Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

              Ko Tao er helt klart godt til at lære at dykke. Hvis du derefter har mod på mere, så er Similan, som Daniel også nævner, stedet at tage hen bagefter. Her snakker vi en helt anden liga af dykkeroplevelser.

              Du kan tage et 3-5 dages liveaboard fra Khao Lak til en ikke billig pris efter Thailandske forhold, men heller ikke superdyr. Jeg tog med Seadragon og de var (i hvertfald for 5 år siden) virkelig anbefalelsesværdige. Dengang lavede de noget af den mest grundige dive-briefing (og ikke mindst dive-debriefing) jeg nogensinde har oplevet af alle de steder jeg har dykket. Det er også en god mulighed for at blive inspireret af andre “dykker-bumser”.

              #3535678
               Anonym

                jeg har lige været i Thailand og har dykket ved Phuket og ovre ved Koh Tao. Dykning ved Similan øerne var lukket indtil her midt i oktober;men det kræver også at du har nogle dyk på bagen da der kan værk meget stærk strøm på dykkene.
                Jeg vil helt klart anbefale dig at dykke på Kho Tao,og tage et mindre dive center hvor der ikke er så mange dykkere på hvert hold,når i tager ud og dykker. Og der har du mange flere muligheder på Koh Tao end ved Phuket,der samler de bare en masse dykkere,og smider dem af på dykke stederne,med op til 40-50 dykkere på hvert skib. det er dykning på samlebånd samtidigt med at priserne er næsten dobbelt så dyre..
                så min anbefaling til dig er start med at dykke ved Koh Tao,og at vente med at tage ud og dykke ved Similan øerne til du har noget mere dykker erfaring,det er ikke et sted for nybegyndere. og så helt blive væk fra dykkene ved Phuket.

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account