This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Nanna Nielsen

Er der nogle der har erfaring med at dykke i Venezuela og på Galapagos øerne? Er interesseret i at høre alt om gode steder, ture, erfaringer osv. Overvejer at tage dykkercertifikat hjemmefra for at have det med sikkerheden i orden – er det spild af tid og penge?
    Hilsen Nanna

Anonym Kristian

Jeg vil nok anbefale at du tager certifikatet herhjemme. Hvis der opstår en situation er det rart at have fået teoriundervisning på sit modersmål, har man misset en enkelt detalje fordi det foregår på engelsk, kan det have fatale konsekvenser på 25 m. Der kan man ikke bare dykke op..
    Dykker selv og har kun dykket i Dk, men jeg har været i en ubehagelig situation, og der var jeg glad for at have taget det på dansk.

Men det er bare min anbefaling, der er jo mange der føler sig trykke nok ved at tage teorien på engelsk selvom den kan være tung for nogen.

Anonym Dianna

Hej Nanna,

Du skulle hellere tage til Honduras ( paa Bay Islands) og tage dit certifikat. Det er det sindsygt billigt og tilmed et af de fineste steder i verden at dykke.

Jeg har selv vaeret paa Galapàgos for nogle mdr. siden, dog ikke for at dykke. Har hoert fra mange, at det skulle vaere bedre at snorkle end at dykke dèr.

– Belize skulle vaere et fantastisk sted at dykke. De har bl.a. det hajfyldte Blue Hole.

Jeg har ikke selv certifikatet, men rejser sammen med min kaereste der tog det paa Bay Islands, og han var meget glad for det. Det var baade sikkert og billigt!!!

Anonym Anonym

Rigtigt mange tager dykker certifikat i udlandet på engelsk, men det er en god idé at møde underviserne først og se om man kan forstå dem. Flere steder er der også nordiske guider.

Anonym Anonym

Hej!

Jeg har taget mit certifiakt i udlandet og det fungerede fint, hvis man bare forstår engelsk. Der er jo også stor forskel på om du tager det herhjemme eller i udlandet mht temperatur. Skal du kun bruge dit certifikat til varmtvandsdyk, kan du ligeså godt tage det på turen.

Anonym Anonym

Jeg dykkede på Los Roques øerne i Venezuela.(100km fra kysten)
    Det kan varmt anbefales. Jeg tog ikke certificat, men det var der også mulighed for.
    Eneste minus er at det er extremt dyrt og opholde sig på øerne!!

Anonym Hans Ingersen

Hej Nanna
    Det er spild af kostbar ferietid (og penge) at tage certifikat sydpå, jeg vil anbefale dig at tage et cmas certifikat i en klub herhjemme inden du tager afsted, det er en meget mere grundig undervisning du får end på et dykkercenter i både danmark og udlandet, det tager selvfølgelig noget længere tid, men den tid du bruger kan være forskel på liv og død, samtidig lærer du at dykke i koldt vand, det gør dit overskud langt større når du er på ferie nede i varmen, og hvorfor kun dykke når du er på ferie, fortsæt når du kommer hjem, hvis du har taget dit certifikat sydpå gælder det ikke i danmark.
    Alle der har prøvet et dykke ved at man er meget anspændt i starten med tungt udstyr maske, snorkel og en ikke altid lige velsiddende dragt, få overstået den svære begyndelse inden ferien og nyd dine dyre dyk sydpå.
    Med venlig hilsen Hans Ingersen

Anonym KasperJ

Du kan sagtens tage dit dykkercertifikat i udlandet, det koster ikke så meget og havet har mere at byde på! Bay Islands, Honduras er et fedt sted. Øen Utila er kendt for at have billige og gode kurser, masser af delfiner og fantastiske hvalhajer.!!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account