This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Stine01

Hej hjælpsomme mennesker!

Vi er to der rejser 5 mdr. til asien. Vi vil tage dykkercertifikat som noget af det første, og derefter dykke en masse.

Mit spørgsmål er så, er det ofte sådan at der på dykkerture bliver taget billeder under vandet som man så efterfølgende kan købe? Eller er det nødvendigt selv at have et undervandskamera med?
    Vi ved ikke om vi skal investere i et..

Og er det i det hele taget noget ved at fotografere under vandet i asien?

På forhånd take for hjælpen 🙂

Anonym OlafFO

Dykning ved kho Tao i Thailand er nice.

Det er ikke nødvendigt at have et kamera med, men det er nok bedre hvis i gerne vil dykke meget så kan i tage billeder ind imellem under vandet. I kan købe et undervands hus til jeres eget kamera hvis man ikke har et. Men hvis i køber et så køb et ordenligt et.

At tage billeder er helt anderledes end på overfladen. Det er en helt anden verden under vandet.

Anonym Anonym

Tag også til Indonesien 😀
    er lige kommet hjem fra 3 måneders rejse.
    Gili Islands er helt fantastiske er dykke ved. Komodo Island lidt længere østpå skulle være et af de bedste steder at dykke 🙂
    vi legede kamera både ved Koh Tao, Gili og ved Manta Point ved Bali 🙂
    Manta Point er lidt dyrt at dykke ved, men det er helt fantastisk at se de store Manta rays på 6 meter komme “flyvende” 😀

Anonym MissAdventure

Hej Stine…..
    Jeg dykker selv en del og har købt undervandshus til mit kamera… helt bestemt en investering, jeg er rigtigt glad for…. man kan godt leje undervandskameraer mange steder…. men det er halvdyrt…. og det er virkelig dejligt at have billeder fra sine dyk… det ville jeg slet ikke undvære .-)

quest… jeg rejser til Indonesien om 4 uger… så vil meget gerne høre alle dine tips 🙂
    Hvilke steder, du har været, hvor du har boet, hvordan du kom rundt mellem øerne (båd, fly????) – hvad du har haft af budget – og hvor man finder de bedste dyk og andre spændende treks/ture…..

MVH MissAdventure

Anonym Liron

hey missadventure 🙂
    har lige skrevet et ret langt svar til en anden tråd der hedder indonesien… hjælp….
    kig evt der og se om det giver lidt svar 😉
    hilsen Liron (quest) 🙂

Anonym holsterboy

Hep hey..

Jeg skal selv ned og dykke til sommer, samt lave andre outdoor aktiviteter.
    Min kammerat har købt “go pro HD kamera” hvilket er super nice og tager monster fede billeder, det kan gå ned til 60meter så der kommer i ikke til mærke noget.. Og investere selv i et..
    Man skal dog lige nævne at der ikke er nogen skærm, men kan købes.
    Eller skal i bare bruge en computer..

Men tjek site.
    http://gopro.com/products/?gclid=CPbK0dDSoakCFUGIDgodji3Dsw

Mvh
    Holst

Anonym LouiseK

Hej Stine,

Jeg var selv i Asien i sommers, og det var virkelig god dykning! Jeg dykkede i Malaysia; på Borneo og specielt omkring Sipadan. Og så på Bali omkring Manta Point, som guest også skrev er det helt fantastisk!
    De steder hvor jeg var, skulle man selv have kamera med. Jeg synes helt klart at det er en god investering. For mig får dykket langt mere værdi, når man kan se billeder efterfølgende!
    Men noget du skal være opmærksom på, er at du ikke skal særlig langt ned, før man ikke kan se farver. Så med et almindeligt kamera, giver det nogle meget kedelige grå/blå billeder. Dette undgår man ved at have en strope tilkoblet sit kamera. Det er en meget kraftig blitz, således at farverne igen bliver klare.
    Det er derfor min anbefaling, at hvis du skal have kamera skal du “gå hele vejen”!

Håber du kunne bruge min input!
    – Og rigtig god tur!

Anonym Frk. Sørensen

Det er helt klart fedt at tage billeder selv – men gå ikke efter alt for dybe dive sites, for så ryger farverne. Heldigvis har Asien mange “shallow” dive sites – så fotografering er fint. Som andre nævner – så er det dyrt for et godt kamera, men hvis i ikke vil bruge mange penge på det – så køb hellere engangsundervandskameraer og håb på det bedste, for kvaliteten er ikke meget bedre, hvis i køber et billigt kamera med undervandshus. Selv bruge jeg omkring 6000 kr. på kamera og undervandshus – og kvaliteten er bare slet ikke som jeg forventede – man skal nemlig også have blitsarm og det hele + erfaring og god buoyancy…..Så er det måske billigere at betale dykkercenteret for at lave en video af jer på et par af jeres dyk – det tror jeg de tilbyder på de fleste dykkercentre. Go’ tur – og kan varmt anbefale Sipadan som et af de bedste dykkersites

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account