This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Saikou

Har lige til min store overraskelse opdaget det koster en større formue at forsikre sig ved længere varende rejser…

Jeg har et mastercard med 60 dages rejseforsikring på og det har holdt for indtil nu; men denne gang satser jeg på en tur på ca. 5 måneder…

Er der nogen af de mere erfarne, som har et par fif eller er det bare at betale ved kasse 1?

Kan man evt. fordele forsikringen på flere selskaber og så tilkøbe de sidste 3 måneder når min Mastercard rejsforsikring udløber, eller går den ikke?

Anonym Michelle

Nej morten den går ikke!!!! Husk nu den rejseforsikring ligemeget hvad!!!

😀

Anonym Karin

Hvis du har en familie forsikring / indbo forsikring kan du de fleste steder tegne ern årsrejse forsikring til yderst rimelige penge – vores koster ca 750 kr med skidækning.

Anonym LisbethFriis

De rejseforsikringer man kan tegne hos sit alm. forsikringsselskab dækker typisk også kun i op til 60 dage.

Der er ingen vej uden om den dyre forsikring!

Men jeg ville nu alligevel prøve at spørge Europæiske, Gouda eller hvem din Mastercard forsikring ligger hos, om de kan tegne et supplement til de 60 dage, således at deres dækning gælder fra dag 61 og frem til hjemrejse.

Det, der kan være lidt ‘risci business’ er, at du ikke pludselig må ende op med, at stå med to forskellige selskaber, som måske ikke kan blive enige om hvem der har ansvaret, hvis du får brug for forsikringen.

Så find ud af hvor den rejseforsikring du har via Matsercard’et ligger og tag kontakt til dem. Og håb så inderligt, at den ikke bliver flyttet mens du er afsted på din rejse.

Alternativt; hvis du vil være helt sikker, så tegn din egen fra dag 1.

Anonym Thaysen

Tjek evt. http://www.worldnomads.com
    De er ofte lidt billigere end Gouda og Europæiske. De er i samarbejde med Bupa Danmark, dvs du får dansk hjælp hvis uheldet er ude, de er ligeledes under dansk lovgivning.
    Har aldrig selv benyttet dem, men har hørt godt om dem.

Anonym Tine

Du kan måske også se om det er billigere at tegne en enkeltforsikring gennem dit forsikringsselskab. Det gjorde jeg med mit, det var omkring 1000 kr billigere end Gouda, men dækkede bedre 🙂

Anonym Magnus

Jeg holdt op med at købe rejseforsikringer for flere år siden, og det har nok sparet mig for ca. 15.000 kr. Under mine rejser har jeg sammenlagt brugt 500-1000 kr på lægebesøg. Jeg rejser mest i billige lande, og i betragtning af hvad lægehjælp koster der, virker det meningsløst at give så mange penge for en rejseforsikring. Rejste jeg derimod til USA eller andre dyre lande, ville jeg bestemt købe en forsikring. En hospitalsindlæggelse i f.eks. Sydøstasien ruinerer mig ikke, men det ville det gøre i USA.

Jeg ved at mange er uenige med mig ang. rejseforsikringer, men jeg har valgt dem fra.

Anonym DanielJohansen

Udover de nævnte så prøv også Ihi Danmark og GoSafe, sidstnævnte er et datterselskab til Gouda. Det er en kedelig omkostning når du skal afsted i fem måneder, men der synes ikke at være bedre løsninger end hvad der allerede er nævnt.

Jeg har haft den modsatte oplevelse af Magnus. Jeg må have hentet efterhånden 25.000 kr hos rejseforsikringsselskaber, men har også for vane at ende i alskens uheldige situationer og er blevet bestjålet, eller vågnet op i et andet land efter at være blevet drugged og alle de der fælder man vel egentligt burde være fornuftig nok til at undgå. Min pointe er – det er sådan lidt hit or miss.

Anonym Saikou

Tak for de mange svar. Lader til der er lige så mange meninger som der er folk 🙂

Men min plan er altså at tegne en forsikring, tør sgu ikke lade være da jeg gerne vil lidt uden for resorts og swimmingpools 🙂

Jeg har kontakt mit normale forsikringsselskab; men deres årsrejseforsikring gælder kun for 45 dage og kan ikke forlænges.
    Har kontaktet bank for at finde ud af om forsikringen via Mastercard kan forlænges, så vi må se hvad de siger – og ellers må jeg betale ved kasse 1 jo desværre 🙁

Er der noget der hindrer for at man kombinerer flere selskaber?
    Altså fx rejser 1. december og lader mastercard forsinkringen dække til 31. januar og så har jeg købt en forsikring hos en af de nævnte selskaber fra 1. feb til hjemtur? Eller går den ikke?

Anonym Anonym

Køb en rejseforsikring. Som overstående siger, hvis du bliver syg og skal fragtes hjem koster det kassen at komme med ambulancefly osv.

Derudover er det godt at have en forsikring, hvis du bliver kaldt hjem som følge af sygdom eller dødsfald i familien osv.

Det er uforsvarligt at rejse uden en rejseforsikring!

Anonym Anonym

Det står selvfølgelig enhver frit for, om man vil købe rejseforsikring eller ej. Lige såvel som det også er frivilligt om man vil have en indbo/ansvarsforsikring eller kaskoforsikring på sin bil. En sund hovedregel for forsikring er, at man skal forsikre det, man ikke kan undvære og ikke har råd til erstatte!

Med hensyn til rejseforsikring er det da korrekt, at de fleste rejsende til asiatiske lande sagtens selv kan betale for evt. medicin, lægebesøg og evt. kortvarig indlæggelse og at det ofte vil være billigere end rejseforsikringen. Og så længe man sikrer sig, at man kun bliver syg eller tilskadekommen på det rigtige sted og ikke alt for alvorligt, så er der jo ingen problemer i det!

Det, de (eller deres familie) måske ikke kan betale kunne f.eks. være: helikopterredning fra øde beliggenhed, udflyvning af familiemedlem, hjemflyvning til DK med ambulancefly, hjemtransport af afdød, operationer med længerevarende indlæggelse m.m.

Og det er jo kun den rent finansielle side. På den anden side står, om det er risikoen værd, at være nødt til at lade sig behandle/operere/være indlagt under vilkår, som måske hygiejnisk og vidensmæssigt ligger langt under den standard man ellers ville få.

Anonym Anonym

Problemet ved at kombinere ligger i måden selskaberne beregner risiko på. Jeg har tjekket et par enkelte selskaber, på hvis hjemmesider det er muligt at beregne pris. Umiddelbart ser det ud til, at parametrene er: Destination, alder og ud- og hjemrejsedato. Så du kan ikke splitte din forsikring op i flere små forsikringer, idet din ud- og hjemrejse jo stadig er den samme.

Den besdste chance er stadig, at det selskab hvor Mastercard-forsikringen ligger, vil lave en enkeltrejseforsikring til reduceret pris.

Anonym sannielykke

Det billigste jeg har fundet var på kilroys hjemmeside hvor jeg lavede en hurtig søgning på hvad en rejseforsikring ville koste. Jeg mener det landede på 2500 kr for 5 mdr, men jeg er ikke sikker, for jeg tjekkede det ikke ud til fulde.

Anonym Anonym

For lige at følge op på mine egne spørgsmål og i håb om det kan hjælpe andre, så har jeg snakket med Gouda og de tilbyder faktisk at forlænge eksisterende forsikringer – så jeg kan altså lade min Mastercard forsikring klare de første 60 dage og så købe forsikring hos Gouda til resten af tiden 🙂
    Der er 2 forbehold: Man skal købe forsikringen inden man påbegynder sin rejse og man skal henvende sig til dem direkte, man kan ikke bare bestille forsikringen på deres hjemmeside ved at ændre på afrejsedatoen.

Faldt desuden over denne prissammenligning: http://www.rejseforsikringspriser.dk/langtidsophold/ og den stemmer meget god overens med hvad jeg kan kommer frem til nu (dec. 2011)

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account