This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Miliopia

Jeg planlægger at tage til Ecuador i ca. 3 måneder. Opholdet skal bestå af både sprogskole og rundrejse i landet. Ville derfor høre om der er nogen der har rejst i landet som kan give mig en ide om hvordan jeg bør disponere tiden – altså hvor lang tid bør man bruge på at rejse rundt i Ecuador?

Er der nogen ting som jeg bør prøve eller se?

Er der nogen som kan anbefale en bestemt sprogskole, eller en bestemt organisation som kan organisere det for mig?
    Hilsen Mie

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com

Hej Mie
    Hvad du bør se afhænger helt klart af hvad du er til. èn ting som du dog absolut ikke bør snyde dig selv for, selvom det måske er lidt dyrere end så mange andre ting, er GALAPAGOS! Det er en oplevelse for livet. Hvis du dykker er der dobbelt gevinst idet dyrelivet under overfladen også er helt fantastisk!!

Derudover er der selvfølgelig Puerto Lopez hvor du kan se hvaler afhængig af sæsonen! Hvis du tager hertil kan jeg varmt anbefale et besøg på “whale cafe”. De laver virkelig gode desserter. Hjemmelavet brownies med chocolate/chocolate Chip is til (MUMS).

Lidt udenfor Quito er der endvidere et kursted der hedder Papallacta. Absolut også et besøg værd! Er du til udfordringer, er et forsøg på at bestige Cotopaxi et godt bud. Det kræver ingen klatreerfaring og der er en fantastisk udsigt fra toppen (5897m).

Der er nogle gode junglemuligheder som kan arrangeres fra Quito. Du bør dog undgå Cuyabeno Riverlodge som absolut ikke kan anbefales.

God tur 😀

Anonym steffen

Hey Mie.

Jeg har rejst med en frivillig dansk organisation ved navn mundonet.dk. Jeg tilbragte 4 uger på sprogskole i Cuenca mens jeg boede hos en familie. Cuenca er en super hyggelig by med et fint studiemiljø men 4 uger i byen er måske lige i overkanten.

Efter opholdet i Cuenca var jeg ligeledes fire uger i en lille landsby i junglen nær Tena, hvor jeg lavede frivilligt arbejde. Dette kan varmt anbefales. Dette var også noget Mundonet.dk arrangerede.

Derudover kan jeg anbefale et par små hyggelige byer ved kysten. Bahia de caraces (ved ikke lige hvordan det staves) og Montanita hedder de. Begge byer har et meget afslappes miljø med dejlige strande med mulighed for surfing.

God tur. steffen

Anonym hihi

Kan helt sikkert også anbefale Montanita og mountainbiketur ned ad Cotopaxi!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account