This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Det kommer meget an på, hvornår, du har tænkt dig at skulle afsted. Undgå skolernes ferie, der finder du ikke mange billetter under 7500.

Ellers kan du finde billetter til 6100 – 8000.
    Turen tager ca 17-20 timer, hvis du ikke har for mange ventetimer i lufthavne.

Direkte fly fra Europa er der KLM og Iberia. Ellers er der afgange via USA.

Equador er lige så sikkert som mange af dets naboer. Brasilien, Columbia, Peru. Dvs at når solen går ned skal man lade være med at vade rundt, tag en taxi, tag ikke flere penge med end du skal bruge osv.

Spørg på hostellet, hvor du bor, de lever trods alt af turisterne.
    Equador har lidt for enhver smag, strand, regnskov, vulkaner, så det er bare om at komme afsted.

mvh

Claus

Anonym Annh

Hej

Er der nogen der har været i Ecuador? Jeg kunne tænke mig at vide hvor meget en returbillet fra DK ca. koster, og hvor lang tid flyveturen ca. tager alt i alt… ´er der nogen der ved det? Hvordan er det ellers i Ecuador, er det sikkert nok at rejse rundt alene, eller?

Anonym Sara

Jeg var i Ecuador for nogle år siden og blev helt betaget af landet. Der er regnskov, by, kultur og fantastiske mennesker. I storbyerne skal man passe lidt på – jeg følte mig ikke truet på noget tidspunkt, men har hørt om nogle røverier. Lad være med at flashe smykker, dyre kameraer, penge osv og som Claus siger så tag en taxa efter mørkets frembrud. I de mindre byer rundt om i landet er der ingen problemer – men opfør dig stadig ikke som en rig udlænding!

Tag turen på toget fra Riobamba, og nyd det fantastiske skift i naturen og oplevelsen af det rigtige Ecuador, tag til Amazonas og bo i en lodge og oplev aber, ferskvandsdelfiner, fugle i massevis osv osv, tag til Banos og nyd de varme bade, en mountainbike tur langs floden, en ridetur på de omkringliggende vulkaner eller en masse trekking, tag til Galapagos øerne på et 4-8 dages cruise (det ER pengene værd) og oplev evolution med egne øjne – fantastisk natur og et vidunderligt dyreliv man kommer helt tæt på.

Ecuador har det hele og jeg mødte mange andre rejsende der var på egen hånd og ingen havde problemer!

God tur!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account