Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3537626
     Thomas Holmstrup

      Jeg lander i Quito, Ecuador d.1/5 og skal videre til Galapogos i ti dage, men dernaest skal jeg videre til Peru. Mit spoergsmaal er – Hvilke ting er et “must see” i Ecuador, naar man er paa vej syd over? og er busserne dyre?

      #3537635
       Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

        Jeg vil helt klart anbefale dig at bestige Cotopaxi. Det er en fantastisk oplevelse og også en udfordring rent fysisk. Det vil være en god idé at afklimatisere ved f.eks. at bestige en af tinderne omkring Quito (du kan tage kabelbanen det meste af vejen derop).

        Derudover vil jeg anbefale Ækvatormuseet. Bemærk at der er det “rigtige” og det “falske” ækvator. Efter at man har fået hjælp fra avanceret teknik som GPS har man fundet ud af at ækvator ikke ligger der hvor man oprindeligt troede. Anyways… Der er et museum som er værd at se.

        Der er også mulighed for at komme op og slappe af lidt i nogle spabade. De ligger lidt nord for Quito mener jeg. Stedet hedder Papallacta.

        Du kan også tage en tur i junglen ved Cuyabeno.

        Hvis du har dykkercertifikat vil jeg helt klart anbefale dig at vælge en båd hvorfra du kan dykke, når du tager til Galapagos. Der er nogle helt fantastiske dykkeroplevelser på Galapagos. Bl.a. et af de få steder i verden hvor du kan se store stimer af hammerhajer. Derudover, hvis der er råd til det, så vil jeg også anbefale dig at overveje at tage ud til Darwin og Wolf i et par dage. Jeg har desværre ikke selv været der, men det skulle være det ultimative sted at dykke på galapagos – og det siger alligevel en del!

        God tur 🙂

        #3537701
         Thomas Holmstrup

          Tusind tak for dit meget uddybet svar. Disse muligheder vil jeg helt sikkert tage til efterretning.

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account