This topic is empty.

• Forfatter
     jancassoe

Hej.

Vi er 2 venner som skal til Ecuador i Juni, vi har bestilt en 3 ugers rundrejse med guide/chauffør.

4 af dagene skal vi på et ophold i Amazonas på Yacuma eco lodge og 5 dage skal vi med yatch Entrepid på et Galapagos-cruise.

Er der nogen som kan fortælle hvad vi har i vente af oplevelser ?

Måske er der nogen som kender lodgen eller yatchen.

Hvis du har lyst kan du se meget mere om turen på min hjemmeside http://www.jancassøe.dk.

På forhånd tak

jancassoe

Anonym Ham-der

Hvis i har mod på det, så skulle i bestige cotopaxi. Verden højest aktive vulkan.

Det kan gøres på en weekend, og skulle eftersigne ikke være særlig svær, bare at man er i nogenlund form.

Jeg tager selv afsted til januar næste år, og glæder mig vildt til at stå på toppen og kigge ned på skyerne 🙂

Anonym Nina

Hej,
    Jeg er ved at planlægge en lignende tur. Vil backpacke i 5 uger i Ecuador og Peru. Er det nok tid til de to lande ? Hvad koster en tur til Galapagos med det hele, udrejse fra Quito ?
    Hilsen Nina

jancassoe

Hej.

Svar Ham-der :

Vi har fastsat vores program og vi skal da også besøge Cotopaxi, men vi skal ikke bestige det (der mangler nok lidt kondi)

Svar Nina:

Om 5 uger er nok til begge lande ved jeg ikke, men det vil jeg tro. Vores tur er kun til Ecuador og varer ialt 19 dage incl. rejsedage. Jeg er ikke klar over hvad en tur til Galapagos koster fra Quito, men det er ikke helt billigt. Vores tur koster 55.000,- for 2 pers. + 200$ i entre til Galapagos, lommepenge og vaccinationer.

Jan

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

@ Nina
    Har også skrevet et svar i en separat tråd, da jeg ikke lige kunne svare i denne.

Det jeg dog selv glemte at skrive og som heller ikke er nævnt i ovenstående, ellers meget fyldige svar, er:

Når du nu vælger at bruge nogle penge på at komme til Galapagos, som er en dyr oplevelse, kan det godt anbefales at bruge lidt ekstra for at få lidt mere “value for money”. bl.a. rangeres guiderne forskelligt alt efter deres erfaring og ikke mindst deres sproglige kundskaber.

Jeg betalte selv 1500 $ for bådturen excl. flybilletter, entryfee etc. Jeg fik rigtig god “value for money”. Kan i den forbindelse anbefale Haugan Cruises og katamaranen “Nemo” varmt. Super service fra A-Z. Vi havde en guide der hed Juan Carlos Naranjo og han var fænomenalt god.

Som Anders skriver ovenfor kan det være at du er heldig og kan få det billigere, finanskrisen taget i betragtning.

Rigtig god tur. Det er en rigtig stor oplevelse.

Anonym Anders

Svar til NINA

Jeg var i Ecuador og Galapagos i Januar.
    Grundet den daarlige okonomi der er verden over, er der mange, bla. amerikanere der rejser mindre, derfor er der mindre travlt paa galapagos, det betyder at man kan spare kasse ved bare at tage til Galapagos og kobe baadturen der (last minute)
    Eksempel fra min tur, en amerikaner der bestilte et par maaneder iforvejen betalte 2000 USD, jeg bestilte 5 dage for og betalte 1430 USD, og dem paa min baad der bestilte dagen for i galapagos betalte 830 USD. Selvfolgelig skal man vaere instillet paa at der kan gaa en dag eller to for der er en baad men der er masser at se paa egen i puerto Aya.
    Der udover, saa bruger de fleste baade en nat i Peuerto Ayo (saa besaetningen kan besoge deres koner osv. Det er absolut spild af tid at betale for denne overnatning paa baaden. Der er altsaa penge at spare hvis man siger til booking kontoret at man vil hoppe ombord paa baaden om aftenen inden den forlader Puerto Ayo og Hoppe af den dag den ankommer der igen. Denvej skaerer man en dag af prisen og Darwin Resarch center som man besoger der, er gratis og ligger 5 min. gang fra byen.

Ud over prisen for baadturen (hvor alt er inkl.) skal man regne med 400-500 USD for en retur flybillet samt 100 USD National Park Gebyr.

Ang. tid, saa har jeg ikke varet i peru, men jeg brugte 4 uger i Ecuador inkl. Galapagos. og herfra en uge paa at laere lidt Spansk, saa taler du spansk vi du kunne se meget af Ecuador paa 3 uger. men selvfolglig ikke alt 🙂

Send mig endelig en mail hvis I har flere sporgsmaal.
    apa@e-duck.dk

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account